بیانیه امیرسالار داوودی وکیل محبوس در زندان اوین در خصوص عدم اعطای مرخصی و اعتصاب غذا

Amir-salar-davoodi-kampain.info_

امیر سالار داوودی وکیل محبوس در زندان اوین به دلیل عدم اعطای مرخصی از سوی مسئولان قضایی دست به اعتصاب غذا زد.

روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری و همسر آقای داوودی، در صفحه توئیتر خود بیانیه این وکیل زندانی مبنی بر اعتصاب غذای وی، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به این وکیل زندانی را منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است: «از روز ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۶ عصر در اعتراض به اینکه ۱۵ ماه علی الاتصال در حبس بوده ام و از این مدت ۶ ماه و نیم معادل ۱۹۰ روز در انفرادی به سر بردم، خود را مستحق بهره مندی از مرخصی می دانم. مع الوصف به دلیل اینکه در مورد مرخصی اینجانب هیچگونه تصمیم‌گیری و خاصه موافقت با آن صورت نپذیرفته است ،تا اطلاع ثانوی و ان شاءالله تحقق خواسته این اعتصاب که صرفاً نوشیدن آب است (و لاغیر) ادامه خواهد یافت»

امیرسالار داوودی، روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، از سوی ماموران حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌بود.

طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری، روز شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، در خصوص حکم صادر شده همسرش طی یادداشتی نوشته‌است: «ایشان مطابق رای شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب جمعا به ۳۰ سال حبس برای اتهامات متعدد محکوم شد و مطابق ماده ۱۳۴ مجازات اشد یعنی “محکومیت به ۱۵ سال حبس برای تشکیل گروه (کانال تلگرامی)” قابل اجرا هست».

وی همچنین خبر داده بود که آقای داوودی به این حکم اعتراض نخواهد کرد.

متن بیانیه امیرسالار داوودی که طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری در صفحه توئیترخود منتشر کرده را در ادامه بخوانید:

«بیانیه وکیل امیرسالار داودی در خصوص عدم اعطای مرخصی و اعتصاب غذای ایشان

به نام خدا

ملت عزیز ایران

از روز ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۶ عصر در اعتراض به اینکه ۱۵ ماه علی الاتصال در حبس بوده ام و از این مدت ۶ ماه و نیم معادل ۱۹۰ روز در انفرادی به سر بردم، خود را مستحق بهره مندی از مرخصی می دانم. مع الوصف به دلیل اینکه در مورد مرخصی اینجانب هیچگونه تصمیم‌گیری و خاصه موافقت با آن صورت نپذیرفته است ،تا اطلاع ثانوی و ان شاءالله تحقق خواسته این اعتصاب که صرفاً نوشیدن آب است (و لاغیر) ادامه خواهد یافت و از شما مردم می‌خواهم که برایم دعا کنید . مسئولیت هر اتفاقی در این ارتباط متوجه عوامل قضایی من جمله رییس قوه قضاییه،دادیار محترم ناظر زندان ،معاون دادستان تهران و دادستان تهران است .نامبردگان کسانی هستند که در اعطای این مرخصی کوتاهی کرده‌اند و حداقلی ترین خواسته یک زندانی سیاسی را برای عملی کردن وعده اش به دخترش مبنی بر چند روز آمدن به خانه دریغ نمودند.
پاینده باد ملت ایران
امیرسالار داودی
۹۸/۱۱/۲۳
زندان اوین بند ۷ سالن ۲»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید