وخامت حال رضا سیگارچی، درویش محبوس در زندان قزلحصار کرج و انتقال به بیمارستان

reza_sigarchi-kampainhr.info_

رضا سیگارچی، از درویشان گنابادی محبوس در زندان قزلحصار کرج در پی عارضه‌ی قلبی، تنگی نفس و افزایش فشار خون به بیمارستان لقمان اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سه شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، رضا سیگارچی، از درویشان گنابادی محبوس در زندان قزلحصار کرج در پی عارضه‌ی قلبی، تنگی نفس و افزایش فشار خون به بیمارستان لقمان اعزام شد. آقای سیگارچی بعد از چندین بار انتقال به بهداری و جلوگیری رئیس زندان، جهت اعزام وی، نهایتا به اورژانس بیمارستان لقمان منتقل شده است.

این درویش زندانی ، عصر روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، بعد از مخالفت برای انتقال به بخش مراقبت های ویژه، نهایتا به بخش قلب این بیمارستان جهت آنژیوگرافی منتقل شده است.

آقای سیگارچی از بیماری قلبی رنج می‌برد و چندی پیش در بیمارستان امام خمینی تهران بستری و تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفته بود.

یک منبع مطلع در خصوص عدم اعزام آقای سیگارچی به بیمارستان گفته بود:«آقای سیگارچی حال وخیمی دارد و چندین بار به بهداری برده شده و پس ازمعاینه، پزشک نامه اعزام به بیمارستان را نوشته، اما رئیس زندان (فتاحی)، از اعزام وی خودداری می کند، به بهانه اینکه نیرو برای اعزام ندارند و تا ساعت ۳ نیز، زیر دستگاه در بهداری بوده که در نتیجه عدم رسیدگی و اعزام به بیمارستان، دوستانش مجبور شده‌اند وی را به بند بازگردانند.»

رضا سیگارچی در جریان اتفاقات موسوم به گلستان هفتم خیابان پاسداران، بازداشت و تابستان سال ۱۳۹۷ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید