نامه سرگشاده حمزه درویش، زندانی عقیدتی-سیاسی، در آستانه انتخابات در ایران

Hamze-Darwish-kampain.info_

حمزه درویش، زندانی عقیدتی-سیاسی اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، طی نامه ای در آستانه انتخابات مجلس در ایران ضمن اعلام عدم شرکت در آن، از مردم ایران خواست، برای دفاع از حقوق شهروندی و حفظ شخصیت انسانی خود، انتخابات اسفند ۹۸ را تحریم کرده و رای ندهند.

حمزه درویش، زندانی عقیدتی-سیاسی اهل سنت در بخشی از نامه خود پیرامون دعوت خامنه ای از مردم برای شرکت در انتخابات نوشته است: «در واقع دعوت از مردم برای آمدن به پای صندوقهای رای، هیچ سود و نفعی به جزء ادامه سرکوب اعتراضات مردمی ندارد و بیشتر یک نیرنگ بزرگ و سوء استفاده ابزاری و تبلیغاتی از مردم است. انتخاباتی که صرفا یک مراسم تشریفاتی و مانور رسانه ای بوده و جمهوری اسلامی در این سالهای حساس اخیر برای دوام و حفظ بقای نظام دیکتاتوری خود، نیاز مبرم به چنین مانورهای رسانه ای دارد».

متن کامل نامه حمزه درویش را در ادامه بخوانید:

«- چندی پیش رهبر جمهوری اسلامی آقای خامنه ای در رابطه با شرکت در انتخابات عنوان کردند که: اگر کسی از من خوشش نمی آید اگر ایران را دوست دارد باید به پای صندوقهای رای بیاید.

– سخنانی که بیشتر جنبه التماسی و تحریک احساسات و عواطف مردم و سوء استفاده و بهره برداری از علاقه مردم ایران نسبت به کشورشان را داشته و از لحاظ منطق سیاسی و دینی و انسانی قابل قبول نمی باشد و با در نظر گرفتن ندای وجدان در مشاهده ۴ دهه سرکوب و جنایت و ظلم و استبداد، نمی توان عدم شرکت مردم در انتخابات تشریفاتی و انتصابی را به دوست نداشتن کشورشان قلمداد کرد.

– در واقع دعوت از مردم برای آمدن به پای صندوقهای رای، هیچ سود و نفعی به جزء ادامه سرکوب اعتراضات مردمی ندارد و بیشتر یک نیرنگ بزرگ و سوء استفاده ابزاری و تبلیغاتی از مردم است. انتخاباتی که صرفا یک مراسم تشریفاتی و مانور رسانه ای بوده و جمهوری اسلامی در این سالهای حساس اخیر برای دوام و حفظ بقای نظام دیکتاتوری خود، نیاز مبرم به چنین مانورهای رسانه ای دارد.

-چرا که خوب میداند عدم شرکت مردم در انتخابات، به منزله‌ی پایان و عدم مشروعیت نظام دیکتاتوری آنها خواهد بود.

– اما سخن اصلی من این است که عدم شرکت بنده در انتخابات به معنی دوست نداشتن کشور ایران نیست:

– من رای نمی دهم چون که نمی خواهم شریک ظلمها، ستمها و جنایتهای یک حکومت مستبد باشم.

– من رای نمی دهم چون که نمی خواهم شریک ترورهای کور و اعدامهای گسترده و جمعی ناحق یک حکومت مستبد باشم.

– من رای نمی دهم چون که نمی خواهم شریک و حامی دزدان و اختلاس گران یک حکومت مستبد باشم.

– من رای نمی دهم چون که نمی خواهم شریک خونهای ریخته شده ی ناحق زنان و کودکان سوریه و عراق باشم.

– من رای نمی دهم چون که اقلیتهای دینی، مذهبی و قومی از هیچ کدام از حق و حقوق اولیه شهروندی خود برخوردار نیستند.

– من رای نمی دهم چون که نه آب مجانی شد و نه برق مجانی شد و نه اتوبوس.

– در واقع چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ انسانی، شرکت در انتخابات یعنی تایید، تصدیق و شریک در تمامی این ظلمها، ستمها، اعدامها، دزدیها، اختلاسها، نا عدالتیها و خونهای به ناحق ریخته شده می باشد.

– که بدین منظور بنده از مردم عزیز ایران، به خصوص اقلیتهای دینی، مذهبی و قومی که بیشترین ظلم را از جانب جمهوری اسلامی متحمل شده اند در خواست می کنم که برای دفاع از حقوق شهروندی و حفظ شخصیت انسانی خود، انتخابات اسفند ۹۸ را تحریم کرده و رای ندهند.

– چرا که شرکت و دعوت به انتخابات بعد از چهار دهه دروغ، فریب، مکر، نیرنگ و وعده های پوچ، توهین به شعور انسانی و هویت ملی می باشد و رای ندادن بهترین و کمترین اعتراضی است که می توان به حکومت دیکتاتوری جمهوری اسلامی کرد.

– حمزه درویش(تالش).

– بهمن ماه ۱۳۹۸٫»

حمزه درویش زندانی عقیدتی ـ سیاسی محبوس در بند هفت زندان رجایی شهر کرج، ۲۵ ساله اهل شهرستان تالش، طی حکمی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۱۸ سال زندان محکوم‌شده است که براساس اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی (قانون تجمیع جرایم)  ۱۵ سال آن قابل اجراست.

این زندانی سنی مذهب روز چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸ به صورت ناگهانی و با «تهدید و خشونت» به زندان مرکزی رشت (لاکان) منتقل شد و پس از یک هفته اعتراض و اعتصاب غذا، ۲۹ آبان دوباره به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده‌شد.

حمزه درویش بارها نسبت به پرونده‌سازی و اخذ اعترافات اجباری از وی با توسل به شکنجه و ضرب و شتم از کارشناس پرونده‌اش در اداره اطلاعات رشت و تقهیم اتهامات «شعارنویسی و همکاری با گروه‌های معارض نظام از جمله داعش»، توسط دستگاه قضایی، اعتراض و شکایت کرده و با نامه‌نگاری مکرر به نهادهای ذی‌ربط داخلی و مجامع بین‌المللی حقوق بشر، خواستار اعاده حقوق مسلم قانونی خود شده است.

حمزه درویش بارها به علت عدم قبول اعاده دادرسی و برخورداری از حق داشتن وکیل دست به اعتصابات طولانی‌مدت زده بود که هر بار با وعده‌های دروغین مواجه می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید