رضا محمدحسینی در پی اعتصاب غذا و وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان منتقل شد

reza-mohammadhoseini-kampain.info_

رضا محمد حسینی، زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان اوین، در پی اعتصاب غذا و دوختن لب‌های خود، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی و قرار گرفتن در آستانه کما، به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. گزارش‌شده به دلیل اجتناب این زندانی از دریافت سرم و خدمات درمانی از بیمارستان طالقانی پس از ساعاتی دوباره به بهداری زندان اوین بازگردانده شده و به دستور  غلامرضا ضیایی رییس زندان اوین به بند قرنطینه این زندان منتقل‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شب چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان اوین که طی حکمی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۱۶ سال و شش ماه زندان محکوم و در اعتراض به  این موضوع و تداوم بازداشت خود، دست به اعتصاب غذا زده بود، در پی وضعیت جسمی نامناسب و قرارگرفته در آستانه کما، به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و سپس به بند قرنطینه زندان اوین بازگردانده شد.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «رضا از یک هفته پیش لبان خود را دوخته بود که روز چهارشنبه به دلیل وضعیت وخیم جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل می‌شود و  با زور و خشونت لبان وی را باز می‌کنند، اما علیرغم اصرار مسئولان زندان از دریافت سرم خودداری کرده که این موضوع باعث می شود که وی را به بیمارستان طالقانی منتقل کنند.»

بر اساس این گزارش  دربیمارستان طالقانی آقای محمد حسینی از دریافت سرم و خدمات درمانی جهت بهبود وضعیتش اجتناب می‌کند که ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه مجدداً به بهداری زندان اوین منتقل می‌شود.

به گفته این منبع مطلع آقای محمدحسینی به ضیایی گفته است تا زمانی که درخواست وی مورد رسیدگی قرار نگیرد به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد و از دریافت سرم و خدمات درمانی نیز اجتناب می‌کند و ضیایی نیز وی را به بند قرنطینه منتقل کرده است.

آقای محمدحسینی در اردیبهشت‌ماه سال جاری، توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت بازجویی و اخذ اعترافات اجباری به بند دو ـ الف مستقر در زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی پس از گذشت سه ماه از بند دو ـ الف به بند قرنطینه منتقل و پس از ۷۰ روز نیز به بند چهار زندان اوین منتقل شده‌بود.

آقای محمد حسینی از روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸، به دلیل تداوم بازداشت و عدم تبدیل قرار بازداشت موقت خود به‌قرار وثیقه دست به اعتصاب غذا زده بود و در سی و پنجمین روز از اعتصاب غذا نیز به بهداری زندان منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان اوین، طی حکمی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، بابت اتهامات« اجتماع و تبانی بر علیه کشور»، «توهین به رهبری»، «تمرد از دستور مامورین» و «خروج و ورود غیر قانونی» مجموعا به ۱۶ سال وشش ماه حبس محکوم شده بود که در صورت تایید نهایی این حکم، مجازت اشد یعنی هفت سال و شش ماه آن قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید