یک فعال فرهنگی در اهواز بازداشت شد

ناجی (حسین) حیدری، فعال فرهنگی، معلم و مترجم زبان و ادبیات عرب بازداشت شد.  این شهروند در دی‌ماه ۹۵ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به یک سال زندان از بابت «اتهام تبلیغ علیه نظام» محکوم‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، ناجی (حسین) حیدری، فعال فرهنگی ساکن اهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل‌شده است.

بر اساس این گزارش از دلایل بازداشت این شهروند اطاعات دقیقی در دست نیست و مشخص نیست که این بازداشت در رابطه تحمل محکومیت قبلی بوده است یا پرونده جدید برای وی مفتوح شده است.

روز  دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۵، آقای حیدری به همراه سه شهروند دیگر به نام‌های عیسی دمنی (حداد)، مجاهد زرگانی و مهدی رزگانی در منازل خود توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل‌شده بود.

این افراد در سال ۹۶ از سوی شعبه چهارم، دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی پورمحمدی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هرکدام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند؛ در این پرونده علاوه بر احکام زندان برای «مهدی زرگانی»، «عیسی دمنی» به‌عنوان مجازات تکمیلی به دو سال تبعید نیز محکوم‌شده بودند که این احکام توسط دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان در مهرماه ۹۷ عیناً تأیید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید