نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در رابطه با تحریم انتخابات

جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در نامه‌ای سرگشاده، برگزاری انتخابات نمایشی را تحریم کرده و به نقد از نمایندگان پرداختند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، هشت تن از زندانیان زندان رجایی شهر کرج به نام‌های مجید اسدی، پیام شکیبا، سعید ماسوری، آرش صادقی، مطلب احمدیان، پیروز (محمدعلی) منصوری، محمد امیرخیزی و حسن صادقی، در نامه‌ای به تحریم انتخابات و نقد نمایندگان پرداختند.

این زندانیان سیاسی با اشاره به مفهوم حقیقی انتخابات و دموکراسی، انتخابات موجود در ایران را نمایشی و تنها در جهت نشان دادن حمایت مردم از این حکومت به دنیا و استفاده از این تصویر برای سرکوب بیشتر مردم ایران دانستند. در این نامه همچنین با اشاره به کشتارهای خونین معترضین آبان‌ماه، تعداد بالای زندانیان سیاسی و آمار بالای اعدام، و سکوت نمایندگان فعلی در بیان مطالبات مردمی و حمایت از معترضین، شرکت در انتخابات پیش رو را نادیده گرفتن خون‌های ریخته شده و غصب حقوق انسانی دانستند.

در ادامه متن کامل این نامه که یک نسخه از آن جهت انتشار بدست کمپین دفاع از زندانیان رسیده است در ادامه می آید:

رای دادن یعنی تداوم و تائید فقر و تبعیض، فساد و زندان و سرکوب و رونق چوبه‌های دار و اعدام و ترویج تروریزم

از ابتدا انتخابات، بخشی از دموکراسی بوده ، ابداعیِ نوع بشر برای امکان مشارکت همگانی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و قدرت تا جهانی عادلانه‌تر و بهتر بسازند… و انتخاب کنندگانی که عموم مردمند، اصیل‌اند و اصالت دارند (بالاصاله) و جمعی انتخاب شونده که تنها باید سخنگویان، نمایندگان و وکلای مردم باشند، آن هم بالوکاله … یعنی وکیل مردمند برای آنکه حرف مردم و اراده آنها را اعمال کنند … نه حرف‌های “ولی فقیه” و اراده نظام را … انتخاب در جایی وجود دارد که استبداد مذهبی نباشد و آنجا که استبدادی از هر نوع باشد، طبعا انتخابی در کار نخواهد بود.

روحانی خودش با وقاحت گفت این انتخابات نیست، انتصابات است … ولی حال می‌گوید با این وجود با صندوق‌ها قهر نکنید و حتما شرکت کنید و علت ضرورت مشارکت را هم نشان دادن ” انتخابات”، “عظمت ملی”،”امنیت ملی”،”ایستادگی در برابر دشمن” و… اعلام می‌کند و تنها چیزی که محلی از اعراب ندارد مطالبات مردم و برقراری حاکمیت مردمی است. یعنی فقط آمار بالای مشارکت را می‌خواهند تا به دنیا نشان دهند که مورد حمایت مردم هستند و مشروعیت مردمی دارند… و همان را طنابی می‌کنند بر گلوی مردم ایران تا با همان سنگینی مشارکت خودشان از آن حلق آویزشان کنند… طرفه آن که این را هم خودشان انتخابات نمی‌دانند و انتصابات می‌گویند… چرا…؟ چون این بار تیغ رد صلاحیت گریبان همه‌شان را گرفته و حال آن که ۴۰ سال است که انتخابات به همین سیاق بوده و در اطاق تجمیع آرا همه چیز را به اسم مشارکت مردمی و به کام خودشان نوشته اند… ولی حالا که گریبان خودشان را گرفته همان‌ها که این سالیان از کاخ‌ها و  حجره‌های خموش و جن زده‌شان سرکی بیرون نکشیده تا حال و روز مردم بدانند اُرد مشارکت فعال و قهر نکردن با صندوق‌ها و… می‌دهند. راستی کدام صندوق‌ها؟ آیا منظور همان صندوق‌های قرض‌الحسنه و ثامن و غارت و چپاول مردم است؟ کدام نماینده مردمی تاکنون جز همین بردگان ولایت امکان حتی کاندید شدن را داشته‌اند؟ کدامیک از این وکیل‌الدوله‌ها تاکنون جز چاپلوسی و اعلام چاکری، دفاعی از مردم و مطالبات آنها کرده‌اند؟

در همین آبان‌ماه خون‌های مردمی که تنها بخاطر مطالبه حقوق خویش اعتراض کرده و به خیابان‌ها آمده بودند را در سنگ فرش خیابان‌ها ندیدند؟ نشنیدند؟ مقصر کشتار بیش از ۱۵۰۰ شهروند و جوان ایرانی بالاخره چه کسی بود؟ مردم ماهشهر، اهواز، شهریار، کرج، شیراز، کرمانشاه، شهر قدس، ساوه و… را چه کسانی به گلوله بستند؟ بیش از ۱۰۰۰۰ زندانی را به کجا بردند و چه بلایی بر سرشان آمد؟ چرا آماری از  تعداد شهدای آبان را اعلام نمی‌کنند ؟ کدام به اصطلاح نماینده، این مبرم‌ترین مسئله مردم را پیگیری کرد و به چه نتیجه‌ای رسید؟ وقتی مردم به جان آمده در خیابان را عوامل خارجی و اغتشاشگر و… خواندند و سرکوب کردند کدامیک آنها را موکلان خود دانستن و از آنها دفاع کردند و به چه نتیجه‌ای رسیدند؟ و…

مشارکت و شرکت کردن در نمایش انتخابات رژیم و رای دادن به هر کدام از باندها، جناح‌ها و مهره‌های اصلاح‌طلب، اعتدالی و اصولگرا و… جز نادیده گرفتن و تائید همه جنایت‌ها و خون‌های به نا‌حق ریخته شده خواهران و برادرانمان در قیام‌های دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ و تداوم و تائید این همه فقر و تبعیض، فساد و فحشا، تورم و گرانی، زندان و سرکوب و رونق چوبه‌های دار و اعدام و ترویج تروریزم نیست. لذا ما جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج، بر این باوریم که هیچ ایرانی آزاده و با وجدانی با مشارکت در این انتخابات نمایشی خون‌های به ناحق ریخته شده را نادیده نمی‌گیرد و غصب حقوق انسانی خود را تائید نخواهد کرد‌.

۱. مجید اسدی

۲. پیام شکیبا

۳. سعید ماسوری

۴. آرش صادقی

۵. مُطَلِب احمدیان

۶. پیروز(محمدعلی) منصوری

۷. محمد امیرخیزی

۸. حسن صادقی

چهارشنبه بیست و سه

بهمن ماه نود هشت

زندان گوهردشت (رجایی شهر)کرج

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید