مسعود کاظمی، خبرنگار سابق روزنامه‌ شرق با پایان مرخصی به زندان بازگشت

masood-kazemi-kampain.info_

مسعود کاظمی، خبرنگار سابق روزنامه شرق که به ۴ سال و شش ماه زندان و دو سال ممنوعیت از خبرنگاری محکوم شده‌بود، روز شنبه ۲۶ بهمن ماه، با پایان مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسعود کاظمی ، خبرنگار سابق روزنامه شرق که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی مقیسه، با چند اتهام در مجموع به ۴ سال و شش ماه حبس و دو سال ممنوعیت از خبرنگاری محکوم شده‌بود روز شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸، با پایان مرخصی به زندان اوین بازگشت.

این خبر را شیما تدریسی از نزدیکان آقای کاظمی نیز تایید کرده اند.

آقای کاظمی از خردادماه سال جاری در زندان اوین به سر می‌برد، روز شنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۹۸، با قرار وثیقه به مرخصی آمده بود.

مسعود کاظمی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی مقیسه، با چند اتهام در مجموع به ۴ سال و شش ماه حبس و دو سال ممنوعیت از خبرنگاری محکوم شده‌بود که با توجه به رای دادگاه تجدیدنظر و بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات، مجازات اشد، یعنی دو سال از محکومیت او قابلیت اجرایی دارد.

خبرنگار سابق روزنامه‌ شرق که ۲۰ آبان‌ماه ۹۷ از زندان آزاد شده‌بود، روز چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ و در پی حضور در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با عناوین اتهامی جدیدی روبه‌رو شد. قرار کفالت او از ۱۰۰ میلیون تومان به وثیقه ۱ میلیاردی افزایش یافت که در نتیجه آن بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸، حکم زندان مسعود کاظمی، خبرنگار سابق روزنامه‌ شرق، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

مسعود کاظمی که سابقه خبرنگاری در روزنامه‌های شرق، قانون و سردبیری ماهنامه صدای پارسی را در کارنامه خود دارد، پیش از این در روز ۱۴ آبان ۱۳۹۷، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۷، با قرار کفالت آزاد شده‌بود.

تماس:
@ErtebatPayam

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید