بهاره هدایت به زندان قرچک ورامین منتقل شد

Bahare Hedayat-campain.info

بهاره هدایت، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و سخنگوی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال زنان، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ یکشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ ، بهاره هدایت، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و سخنگوی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال زنان، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گفته دوستان و نزدیکان خانم هدایت، این فعال دانشجویی را در دفتر حراست دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس به بازداشتگاه وزرا منتقل کرده‌بودند.

بنا به خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، بهاره هدایت که دچار بیماری حاد معده و دستگاه گوارش است به مدت سه روز در اعتصاب غذای خشک بوده و در حال حاضر در اعتصاب غذای تر بسر میبرد.

در روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، بهاره هدایت، پس از تماسی که طریق حراست دانشگاه تهران با وی گرفته شد، به مدت یک روز ناپدید شد. به گزارش‌های رسیده از شبکه‌های اجتماعی و برخی وب سایت‌های حقوق بشری، این فعال سیاسی ساعاتی پیش در تماسی که با همسر خود «امین احمدیان» گرفت اعلام کرد که به شعبه ۴ بازپرسی اوین برای تفهیم اتهام برده شده است. چندی پیش بهاره هدایت “در توییتی از احضار خود به نهاد امنیتی در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داده بود.”

این فعال دانشجویی در دی ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس از چند ماه نگهداری در بند ۲۰۹ زندان اوین  به ۷ سال و نیم حبس محکوم شده بود. این زندانی سیاسی بار دیگر و در سال ۱۳۸۹ به اتهام نگارش نامه‌ای از زندان به شش ماه حبس دیگر محکوم شد.

پس از به پایان رسیدن این دوره نیز «بهاره هدایت» مجبور به تحمل دو سال حکم تعلیقی وی که در سال ۱۳۸۵ صادر شده بود، شد. این فعال سیاسی و دانشجویی در حالی بیش از هفت سال از حبس خود را گذراند که کمتر از یک سال از زندگی مشترکش با «امین احمدیان» که او نیز از فعالان دانشجویی و عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم است می‌گذشت.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید