شاهین برزگر، در پی دو روز اعتصاب خشک دچار تشنج و بیهوشی شد

شاهین برزگر، فعال ملی و مدنی آذربایجانی، در پی دو روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت و نگهداری وی در سلول انفرادی اداره اطلاعات دچار تشنج و بیهوشی شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شاهین برزگر از فعالان ترک (آذربایجانی) که به مدت سه ماه در سلول انفرادی اداره اطلاعات تبریز نگهداری می‌شد، در اعتراض به این شرایط در تاریخ ۱۲ و ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، دست به اعتصاب غذای خشک زد. این فعال مدنی در روز دوم دچار تشنج و بیهوشی شده است. به گزارش جنبش دانشجویی آذربایجان جنوبی (اؤیرنجى)، شاهین برزگر در تماس با نزدیکان خبر از اعتصاب خود و همچنین انتقال او و دیگر فعالینی که در اداره اطلاعات تبریز محبوس بودند به زندان خبر داد. انتقال این گروه در روز ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ و پس از پایان اعتصاب دو روزه شاهین برزگر صورت گرفت.

در همین تماس، این فعال ملی و مدنی آذربایجانی به محل نگهداری برخی دیگر از فعالان اشاره کرد. از جمله محمد محمدی و سجاد شهیری که هرکدام در بندی جداگانه نگهداری می‌شوند. اکبر مهاجری، شاهین برزگر، داوود شیری، ایوب شیری و بابک حسینی مقدم نیز همگی در یک بند زندان هستند.

پرونده شاهین برزگر به شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان تبریز ارجاع داده شده است. این شعبه با وجود صدور قرار بازداشت، از قبول قرار وثیقه خودداری می‌کند. این فعال ترک پیشتر در تاریخ جمعه ۳ آبان‌ماه ۱۳۹۸، در منزل پدری خود، توسط ماموران اداره اطلاعات تبریز همراه با ضرب و جرح بازداشت شده بود. همزمان با شاهین برزگر، جلیل بیگ محمدی، رسول رضوی، یوسف رضوی، بابک حسینی مقدم و شهروز برزگر به اتهام شرکت در تشکلات اعتراضی آبان ماه ۱۳۹۸ دستگیر شدند.

این فعالین که در جریان حوادث آبان‌ماه ۱۳۹۸ دستگیر شده و به مدت ۳ ماه در بی‌خبری و بازداشت در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات نگهداری می‌شدند، در ۱۴ بهمن ماه سال جاری به زندان منتقل شدند. در گزارش منتشر شده از سوی اؤیرنجى یکی دیگر از فعالین بازداشتی در تماس با خانواده و نزدیکان از بازجوهای خود نقل کرده است که: ”شما به بهانه حوادث ۹۸ بازداشت شده اید اما لازم است حالا که اینجا آمده‌اید حتما حکمی بگیرید تا دست خالی نروید.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید