تداوم بازداشت پریسا سیفی پس از گذشت ۱۰۰ روز

Parisa Seifi-campain.info

پریسا سیفی، شهروند اهل کامیاران که توسط ماموران اطلاعات سپاه پیشتر در منزل خود در سنندج بازداشت شده بود، پس از گذشت ۱۰۰ روز همچنان در وضعیت بازداشت و تحت بازجویی قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پریسا سیفی که در تاریخ ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت (زندان زنان) سنندج منتقل شد، پس از گذشت ۱۰۰ روز هنوز تحت فشار بازجویی و اخذ اعترافات اجباری قرار دارد. طبق اخبار دریافتی و به نقل از منابع، این شهروند کرد به مدت ۱۰ روز است که در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وضعیت سلامتی او بدخیم گزارش شده است.

پرونده این فعال فرهنگی و هنری، به مدت ۴ هفته است که به دادگاه انقلاب سنندج انتقال داده شده و هربار به بهانه‌های مختلف به تعلیق انداخته می‌شود. همچنین قرار بازداشت موقت او برای سومین بار رد شده است. در تمام مدت بازداشت، پریسا سیفی تنها یکبار موفق به ملاقات با خانواده خود شده است. با وجود پیگیری‌های مداوم خانواده وی، هنوز از دلایل بازداشت و اتهامات وارده بر او اطلاعات دقیقی در دست نیست. هرچند به گفته منابع آگاه، خانم سیفی بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون» بازداشت و تحت‌ فشار برای اخذ اعترافات در بازداشت بسر می‌برد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید