امیرسالار داودی وکیل دادگستری زندانی به اعتصاب غذای خود پایان داد

Amir-salar-davoodi-kampain.info_

امیر سالار داودی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین که چندی پیش دست به اعتصاب غذا زده بود در پی درخواست همکاران و فعالان صنفی و طی نگارش نامه ای به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، امیر سالار داوودی، وکیل دادگستری زندانی محبوس در زندان اوین که از روز چهارشنبه ۲۳ بهمن سال، دست به اعتصاب غذا زده بود در پی درخواست همکاران و فعالان صنفی و با انتشار نامه ای به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این وکیل دادگستری در بخشی از این نامه می نویسد: «مع الوصف شرمم می آید که در برابر محبت های دلسوزانه و بی دریغ شما عزیزان بی تفاوت باشم و انفعال و بی عملی را نوعاً توهین به شما میدانم.
علی ای حال پس از گفتگوهای اقناعی با دوست، برادر و وکیلم دکتر وحید مشگانی فراهانی مصلحت را در این دیدم که باشد برای وقتی دیگر.»

روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری و همسر آقای داودی، در صفحه توئیتر خود بیانیه این وکیل زندانی مبنی بر اعتصاب غذای خشک، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به این وکیل زندانی را منتشر کرده بود.

روز یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، امیر سالار داوودی، به دلیل عدم موافقت با حق مرخصی از سوی مسئولان قضایی دست به اعتصاب غذای تر زد.

امیرسالار داوودی، روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، از سوی ماموران حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌بود.

آقای داوودی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با ریاست قاضی صلواتی با چند اتهام در مجموع به ۳۰ سال زندان محکوم شده‌بود.

طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری، روز شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، در خصوص حکم صادر شده همسرش طی یادداشتی نوشته‌بود: «ایشان مطابق رای شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب جمعا به ۳۰ سال حبس برای اتهامات متعدد محکوم شد و مطابق ماده ۱۳۴ مجازات اشد یعنی “محکومیت به ۱۵ سال حبس برای تشکیل گروه (کانال تلگرامی)” قابل اجرا هست».

متن کامل نامه امیرسالار داوودی را در ادامه بخوانید:

«ای جرس تا به کی از ناله گلو پاره کنی؟
کس در این بادیه دیدی که به فریاد رسد؟
همکاران جان، فعالان صنفی محترم و به طور کلی تمامی عزیزان
با سلام
بدیهی است که چون منی نه از زندان هراس دارم و نه اینکه تاب و تحمل حبس را نداشته باشم
مع هذا راهی را حسب وعده ای که به دخترم دادم آغاز کردم ، والله تصمیمی جز این نبود که این راه را تا پایان جان تداوم بخشم.
مع الوصف شرمم می آید که در برابر محبت های دلسوزانه و بی دریغ شما عزیزان بی تفاوت باشم و انفعال و بی عملی را نوعاً توهین به شما میدانم.
علی ای حال پس از گفتگوهای اقناعی با دوست، برادر و وکیلم دکتر وحید مشگانی فراهانی مصلحت را در این دیدم که باشد برای وقتی دیگر.
النهایه با تمام احترام به مورد مورد دلسوزی های شما بزرگواران امروز١٣٩٨/١١/٣٠ رسما به اعتصاب ١١روزه خود پایان میبخشم و فقط امیدوارم کسانی که اجازه تحقق وعده چند روز مرخصی من به دخترم را بی اثر گذاشتند در احوال خود تجدید نظر نمایند.
با تجدید احترام
امیرسالار داودی
٩٨/١١/٣٠»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید