تدام بازداشت اکبر و امیر گویلی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج

akbar-gvaili-kampain.info_

امیر گویلی، شهروند اهل سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد. اکبر گویلی، فعال مدنی و از اعضای سابق جمعیت سبز کردستان که توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌بود، پس از گذشت ۷۵ روز همچنان در بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، امیر گویلی شهروند اهل سنندج و برادر اکبر گویلی، از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده است. اکبر گویلی، فعال مدنی و از اعضای سابق جمعیت سبز کردستان که روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌بود همچنان در بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۸،  اکبر گویلی، شهروند کرد اهل سنندج، پس از حضور در دادگستری این شهر بازداشت شده‌بود.

روز سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸، مأموران اداره اطلاعات سنندج، اکبر گویلی را بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی جهت بازجویی منتقل کرده و روز  یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸،  این شهروند با تأمین وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج  آزاد شد.

آقای گویلی از سال ۷۱ تاکنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده است.

این شهروند اهل سنندج در سال ۹۰ پس از چهار ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون» به دو سال زندان تبعیدی در شهر سنقر محکوم شد.

آقای گویلی، فروردین‌ماه سال ۹۵ به دلیل برگزاری مراسم نوروز در روستای «قصریان» به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و پس از دو روز بازداشت با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

حسین سعیدی، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج این شهروند را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم پس از اعتراض وی و رسیدگی مجدد در شعبه چهارم دادگاه استان کردستان به چهار ماه کاهش یافت.

بهمن‌ماه سال گذشته آقای گویلی، جهت تحمل زندان به شعبه اجرای احکام سنندج فراخوانده شده که در آنجا بازداشت و به زندان منتقل شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این دو برادر کُرد اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید