شاهد اداک، کولبر زخمی در بیمارستان طالقانی کرمانشاه جان خود را از دست داد

شاهد اداک از کولبرانی که در پی تیراندازی مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسدارن در مناطق مرزی نوسود مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان طالقانی کرمانشاه جان خود را از دست داد. پیکر این شهروند کُرد طی مراسمی در روستای ژیوار از توابع شهرستان سروآباد به خاک سپرده شد.

روز چهارشنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، شاهد اداک، یکی از کولبرانی که توسط تیراندازی نیروی مسلح مرزی به همراه هشت کولبر دیگر مجروح شده بود، به علت شدت جراحات وارده پس از گذشت یک روز در بیمارستان طالقانی کرمانشاه جان خود را از دست داد. پیکر  این کولبر در روستای ژیوار شهرستان سروآباد به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش که در شبکه حقوق بشر کردستان منتشر شده است، شاهد اداک، ۲۰ ساله، اهل روستای ژیوار از توابع سروآباد، روز سه شنبه ۲۷ بهمن، در پی شلیک مستقیم نیروهای مزربانی ابتدا به درمانگاه نوسود و از آنجا به بیمارستانی در پاوه منتقل شده بود که پس از گذشت چند ساعت این شهروند کُرد بدلیل عدم امکانات کافی  به بیمارستان طالقانی در کرمانشاه اعزام می شود و روز بعد نیز  بدلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.

پیش‌تر نیز در غروب ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، یکی دیگر از این گروه که مورد تیراندازی قرار گرفته بودند به نام “احمد صحرایی” در راه بیمارستان جان خود را از دست داده بود. عظیم امین‌زاده، جبار محمدی، زاهد نوری، جلال نوری، طاها سلمانی، رسول هوشی و شادمان سیدی، اهل روستاهای توابع جوانرود و پاوه از دیگر کولبرانی بودند که در طی این تیراندازی که بدون هشدار قبلی نیروهای مسلح مرزی صورت گرفته بود، مجروح و به بیمارستان منتقل شده بودند.

بنا به گزارش‌های رسیده از منابع مطلع و رسانه‌ها، در پی این تیراندازی، تعداد بسیاری از شهروندان نوسود در اعتراض این موضوع در محل درمانگاه تجمع و گروهی نیز با نیروهای انتظامی درگیر شدند. پس از آن معترضان به سمت پاسگاه هنگ مرزی نوسود حرکت کرده و در مقابل این پاسگاه شعارهایی علیه هنگ مرزی سر دادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید