حکیمه احمدی و یونس قلی‌زاده به احکام زندان محکوم شدند

faalin-tork-campain.info

حکیمه احمدی و یونس قلی‌زاده، دو فعال ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه انقلاب مراغه و دادگاه انقلاب تبریز به احکام زندان محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکیمه احمدی، فعال مدنی ساکن مرند که در ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷، بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب مراغه با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شانزده ماه زندان و یونس قلی‌زاده، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن تبریز که در تاریخ  چهارم اردیبهشت ماه امسال بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب تبریز با اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شش ماه زندان محکوم شدند.

حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی)، روز ۲۶ مهرماه از سوی نیروهای امنیتی در شهر مرند بازداشت و در پی ضرب و جرح در بازداشتگاه اطلاعات دنده‌ها و انگشتانش آسیب دیده و به بیمارستان منتقل و در ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، از بیمارستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند منتقل شده بود.

روز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، خانم احمدی به دلیل تداوم بازداشت، عدم رسیدگی و بلاتکلیفی به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود و روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، با تلاش ریاست و معاونت زندان مراغه و همچنین وعده رسیدگی مجدد پرونده در شعبه بازپرسی، پس از گذشت چهار روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

یونس قلی‌زاده دیگر فعالترک (آذربایجانی)، در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، در محل کار از سوی نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به بازداشتگاه پلیس فتا منتقل شده بود.این شهروند اهل تبریز با پایان مراحل بازجویی یک روز بعد از بازداشت، با تودیع قرار ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید