درخواست خانواده‌های زندانیان سیاسی بیانیه ۱۴ تن؛ جان زندانیان را از “خطر ویروس کرونا” نجات دهید

-tan14-campain.info

به گفته صدیقه مالکی‌فر، همسر سیدهاشم خواستار، خانواده‌های زندانیان سیاسی بیانیه موسوم به ۱۴ تن طی ارسال نامه‌ای خطاب به قوه قضاییه خواهان نجات فوری جان زندانیان از “خطر ویروس کرونا” شدند.

به گزارش ایران وایر، صدیقه مالکی‌فر، معلم بازنشسته و همسر سیدهاشم خواستار، گفته است:« خانواده‌های زندانیان سیاسی بیانیه ۱۴ نفر امروز پنجم اسفندماه با امضای نامه‌ای خطاب به قوه قضاییه، تقاضای آزادی یا مرخصی زندانیان سیاسی و عادی (به‌ویژه زنان زندانی) نموده و از دستگاه قضایی خواسته‌اند تا در این مورد اقدام عاجل نموده و کلیه زندانهای کشور را فورا قرنطینه نمایند.»

«این خانواده‌ها در نامه خود با اشاره به اینکه اخبار بسیار نگران کننده‌ای در باره انتشار ویروس کرونا در زندان‌های کشور شنیده می‌شود  در نامه خود نوشته‌اند: «اینجانبان “خانواده‌ زندانیان سیاسی بیانیه ۱۴ نفر” اسیر در زندان‌های مشهد و تهران و کاشان؛ از حاکمیت می‌خواهیم “برای پیشگیری از یک فاجعه بزرگ انسانی” و نجات جان زندانیان از ویروس کرونا، هرچه سریع‌تر نسبت به آزادی یا مرخصی زندانیان سیاسی و عادی (به‌ویژه زنان زندانی) اقدام عاجل نموده و کلیه زندان‌های کشور را فورا قرنطینه نمایند، تا از انتشار این بیماری خطرناک در میان زندانیان جلوگیری نمایند. در غیر این‌صورت مسئول عواقب آن خواهند بود.»

همچنین دادخواستی در همین ارتباط تنظیم و منتشر شده که در حال جمع آوری امضا در این زمینه است.

برای امضا به آدرس زیر رجوع کنید:

برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی، زندانیان سیاسی و عادی را آزاد کنید یا به آن‌ها مرخصی بدهید

۱۴ فعال مدنی و سیاسی در خردادماه امسال در بیانیه‌ای خواستار “استعفای علی خامنه‌ای از رهبری” شدند. پس از آن موجی از حمایت افراد و شخصیت‌های داخل و خارج از ایران از این بیانیه‌ها شکل گرفت.

از جمله بیانیه‌ی ۱۴ نفره زنان داخل ایران، یکی از این حمایت‌ها بوده‌است، اما پس از انتشار این بیانیه‌ها موج بازداشت‌ها در ایران آغاز شد.

از امضاءکنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ تن (بیانیه اول) محمد مهدوی‌فر، حوریه فرج‌زاده طارانی، عباس واحدیان شاهرودی، محمدحسین سپهری، جواد لعل محمدی، هاشم خواستار، محمد نوری‌زاد، زرتشت احمدی راغب و رضا مهرگان بازداشت شده‌بودند.

از جمله کسانی که بیانیه ۱۴ نفره زنان داخل ایران را امضا کرده‌‌ و بازداشت شده‌اند، نیز می‌توان به زهرا جمالی،گیتی پورفاضل، شهلا انتصاری، فاطمه سپهری، نرگس منصوری، شهلا جهان‌بین و فرنگیس مظلوم اشاره کرد.

بعد از موج بازداشت‌ها طی چند وقت گذشته تعدادی از امضاء کنندگان این بیانیه ها با احکام طولانی مدت زندان مواجه شدند.

دستگاه قضایی برای امضا کننده بیانیه مذکور جمعا ۱۵۳ سال و سه ماه حبس، ۱۲۴ ضربه شلاق و ۶ سال تبعید صادر کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید