اسماعیل عبدی در بند ۲ الف سپاه زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد

«اسماعیل عبدی» عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان که در روز شنبه ۶ تیر ماه جهت پیگیری علت ممنوع الخروج بودنش به دادسرای اوین مراجعه و پس از ساعت‌ها بازجویی بازداشت وبه بند ۲ الف سپاه منتقل شده بودتحت بازجویی قرار دارد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،یک منبع موثق درخصوص وضعیت اسماعیل عبدی به تارنمای “روز” می گوید” که هنوز دلیل بازداشت و اتهام یا اتهاماتی که به او منتسب کرده اند مشخص نیست”.
دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران حکم ۱۰ سال زندان دارد. برخی وب سایت ها نوشته اند که او پس از تهدید از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و این حکم تعلیقی به اجرا گذاشته شده است، اما این منبع موثق می گوید: “آقای عبدی تاکنون دو بار با خانواده خود تماس تلفنی داشته ولی جز احوالپرسی حرفی نزده و مشخص نیست در چه وضعیتی است البته تنها گفته که زیر بازجویی است. اما اینکه به چه دلیلی بازداشت شده و بازجویی ها در چه زمینه ای است مشخص نیست.او پیش از این بارها از سوی وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته بود که هیچ فعالیت صنفی نکند و از دبیرکلی کانون معلمان هم استعفا دهد. آقای عبدی هم استعفا داده و متن استعفایش را هم در صفحه فیسبوک خود و صفحه کانون منتشر کرده بود اما هیات مدیره کانون استعفای او را نپذیرفت. بااین حال و در حالیکه او جز فعالیت صنفی هیچ کار دیگری نمی کرد فعالیت هایش در این زمینه را هم کم کرده بود که متاسفانه ابتدا او را ممنوع الخروج و بعد هم بازداشت کردند”.
وب سایت کلمه در همین راستا به نقل از یک عضو تشکل صنفی معلمان نوشته است که “آقای عبدی ۱۳ اردیبهشت به وزارت اطلاعات احضار شد و در آنجا به مدت سه ساعت تحت سنگین ترین بازجویی ها قرار گرفت. بازجویی ها همراه با فحاشی و خشونت لفظی بود. متن اجرای احکام اوین مبنی بر ده سال حبس را آوردند و به او گفتند یا به شکل عمومی استعفای خود را اعلام می کند یا حکم ده سال را از همان جا اجرا و به زندان اوین منتقلش می کنند”.
اسماعیل عبدی اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که “برای فراهم شدن زمینه برگزاری مجمع عمومی جدید و جلوگیری از بهره برداری معاندین و دشمنان استعفای خود را از دبیرکلی کانون صنفی معلمان ایران تقدیم هیات مدیره نمودم و در تجمع هفدهم شرکت نمی کنم”.
او ۳۱ خرداد ماه هم در صفحه فیسبوک اش از ممنوع الخروجی خود خبر داده و نوشته بود: “دیروز راهی ارمنستان بودم از جلفا به مرز نوردوز رفتم ولی اجازه عبور از گیت را نیافتم. مسئول ابلاغ حکم ممنوع الخروجی دلیل این ممنوعیت را دستور اجرای احکام اوین برشمرد و افزود برای روز چهارشنبه به معاونت قضایی دادستانی کشور در تهران مراجعه نمایم”.
در همین حال وب سایت کانون معلمان ایران از تجمع خودجوش فرهنگیان در مقابل زندان اوین برای حمایت از اسماعیل عبدی خبر داده و نوشته: “جمع ۷۰ نفره مقابل اوین به انتظار نشست و پنج نفر نماینده از شهرهای مختلف به داخل فرستادند که ظاهرا فقط یک نفر اجازه دیدار با آقای عبدی و صحبت با بازجوی ایشان را گرفته است. به آنها گفته شده است که فعلا آقای عبدی درحال بازجویی است و ممکن است زمان ببرد و حتی تفیهم اتهام به وی نشده است و در بازداشت موقت به سر می برد”.
اسماعیل عبدی در سال ۸۹ هم بعد از نشست شورای مرکزی کانون صنفی معلمان به اتفاق محمود بهشتی لنگرودی و علی اکبر باغانی بازداشت شد و در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی بود. او با قرار وثیقه از زندان آزاد و به ۱۰ سال حبس که به مدت ۵ سال تعلیقی است محکوم شده بود. محمود بهشتی لنگرودی، در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است اما علی اکبر باغانی که به یکسال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل محکوم شده بود در زندان به سر می برد.
همزمان وب سایت کانون صنفی معلمان ایران از انتقال رسول بداقی، دیگر معلم زندانی از زندان رجایی شهر به زندان اوین و انتقال او به بند ۲ الف سپاه خبر داده است.
سیدمحمودباقری وعلیرضاهاشمی دیگر اعضای کانون صنفی معلمان ایران هستند که در حال حاضر در زندان به سر می برند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل