نجف مهدی پور، روزنامه‌نگار ایلامی از زندان آزاد شد

najaf-mehdipour

نجف (کاوه) مهدی‌پور، روزنامه‌نگار و صاحب‌ امتیاز نشریه تعلیق شده «باخترزمین» با پایان دوران محکومیت از زندان دره شهر ایلام آزاد شد. این شهروند طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب ایلام به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸، نجف (کاوه) مهدی‌پور، روزنامه‌نگار و صاحب‌ امتیاز نشریه تعلیق شده «باخترزمین» محبوس در زندان مرکزی دره شهر در استان ایلام که روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷ در دادگاه انقلاب ایلام به اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود، با پایان محکومیت، از زندان این شهر آزاد شد.

آقای مهدی‌پور ، روز شنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۸، جهت اجرای حکم به زندان شهرستان دره‌شهر منتقل شده‌بود که پس از یک درگیری لفظی با رئیس کل زندان‌های ایلام، روز پنج‌شنبه ۷ شهریور به زندان مرکزی ایلام منتقل شد.

آقای مهدی‌پور، سپس روز سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه ۹۸، به دلیل مشکلات حاد تنفسی از زندان ایلام به بیمارستان مصطفی خمینی ایلام منتقل شده‌بود که پس از آن با موافقت مقامات قضایی به زندان محل سکونت خود در شهرستان دره‌شهر بازگردانده‌شد.

شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷ این روزنامه‌نگار را به اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” مجموعا به تحمل یک‌سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این حکم روز دوشنبه ۲ اردیبهشت‌ ۱۳۹۸، در شعبه پنجم دادگاه تجدیدنظر ایلام عیناً تأیید شد.

نجف مهدی‌پور صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول دوهفته‌نامه‌ی تعلیق‌شده‌ی «باختر زمین» که  پس از انتشار مقالات انتقادی از سران‌ جمهوری اسلامی در رابطه با نقض حقوق بشر در ایران تعطیل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید