تداوم بازداشت و بلاتکلیفی صابر قادری در بازداشتگاه نهاد امنیتی

saber-ghaderi-campain.info

صابر قادری، فعال مدنی ساکن دهگلان و از اعضای سازمان محیط زیستی «جمعیت شیدای سبز لیلاخ» که توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صابر قادری، فعال مدنی ساکن دهگلان و از اعضای سازمان محیط زیستی «جمعیت شیدای سبز لیلاخ» که توسط نیروهای امنیتی روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۱۳۹۸، بازداشت شده بود، گفته می‌شود، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بسر می برد.

روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۱۳۹۸، صابر قادری شهروند کُرد ساکن دهگلان، توسط مأموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل‌شده بود.

از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای قادری تا این لحظه اطلاعاتی در دست نیست.

گفته می‌شود پیش ‌از این نیز آقای قادری، مهرماه سال ۹۳ در  تجمعات اعتراضی در حمایت از مردم کوبانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

«جمعیت شیدای سبز لیلاخ»، یک سازمان محیطی زیستی است که طی سال های گذشته فعالیت های نظیر، برگزاری نمایشگاه محیط زیستی، جلوگیری از تخریب و تبدیل شدن کوه تفریحی سورمه لی به معدن، نهالکاری ، جمع آوری زباله در طبیعیت، برگزاری اردوهای زیست محیطی برای دانش آموزان، فعالیت در حوزه حقوق حیوانات، اطفا حریق و خاموش کردن آتش در سطح منطقه و خارج از شهرستان و همچنین کمک به زلزله زدگان را در کارنامه کاری خود دارد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید