شیوع ویروس کرونا و ابراز نگرانی زندانیان سیاسی محبوس در زندان سنندج

Afshin_hosein_panahi-kamainhr.info_

افشین حسین پناهی زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی سنندج طی تماس با خانواده از وضعیت نابسامان این زندان و نگرانی و رعب و وحشت در بین  زندانیان خبر داده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ افشین حسین پناهی زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی سنندج از نبود امکانات و عدم توجه مسئولان زندان در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و در این باره گفته، اگر تا چند روز آینده به وضعیت این زندان رسیدگی نشود، وی و جمعی از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب خواهند زد.

این فعال مدنی از سازمانها و فعالان حقوق بشری درخواست کرده تا صدای زندانیان و وضعیت نابسامان آنها باشند.

این فعال مدنی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، آبان ماه  ۱۳۹۶ در شعبه یکم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سعیدی به اتهام برگزاری مراسم نوروز و همکاری با یکی از احزاب کردی به هشت سال و نیم زندان محکوم شد.

‎افشین حسین‌پناهی پیش‌تر در تاریخ ۵ تیرماه ۹۶، سه روز پس از بازداشت رامین حسین پناهی، در منزل شخصی خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

‎این شهروند کُرد که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، در سال ۹۰ طی پیگیری پرونده مرگ مشکوک برادرش”اشرف حسین پناهی” به اتهام ” تبلیغ علیه نظام” به یک سال محکوم و  با پایان یافتن دوران محکومیتش از زندان آزاد شده بود.

رامین حسین‌پناهى برادر کوچکتر افشین حسین‌پناهی و فعال سیاسی ۲۴ ساله متولد روستای قروچای شهرستان دهگلان بود که سحرگاه روز شنبه ۱۷ شهریور ۹۷ به همراه زانیار و لقمان مرادی دو زندانی سیاسی دیگر در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران در تهران اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید