فردین مرادی، فعال مدنی به زندان مرکزی شهر سنندج منتقل شد

fardin_moradi

فردین مرادی، فعال مدنی ساکن سنندج که چندی پیش توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده بود از اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه، ششم اسفند ماه سال جاری، فردین مرادی، فعال مدنی ساکن سنندج که شامگاه چهارشنبه، ۲ بهمن‌ماه  ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده بود از اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

به گفته منابع آگاه، شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی شالگردی، قرار وثیقه دویست میلیون تومانی برای این فعال مدنی کرد صادر کرده است.

شامگاه چهارشنبه ۲ بهمن‌ماه سال جاری، فردین مرادی را در منزل مسکونی‌اش بازداشت کرده و او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. گفته می‌شود ماموران امنیتی در زمان بازداشت منزل این فعال مدنی را تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی او را نیز ضبط کرده‌اند.

آقای مرادی پیش‌تر در مهرماه ۸۵ بازداشت و از بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت» به دو سال زندان محکوم شده بود. حکم دادگاه بدوی این فعال مدنی در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال افزایش یافت.

وی پس از تحمل ۳ سال زندان از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید