مخالفت با درخواست مرخصی حامد آئینه‌وند، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی

hamed-aeine-vand

وکیل حامد آئینه‌وند، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی از مخالفت با درخواست رسمی مرخصی موکلش خبر داد

روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه سال جاری حسین بیات، وکیل این روزنامه نگار، طی گفت‌و‌گو با رادیو زمانه از مخالفت با درخواست مرخصی این زندانی با توجه به شرایط بحرانی زندان اوین و فقدان امکانات و تدابیر لازم برای جلوگیری از ابتلای زندانیان به ویروس کرونا خبر داد.

به گفته حسین بیات، حامد آیینه‌وند به صورت رسمی درخواست مرخصی کرده است، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده و در حال حاضر درخواست زندانیان سیاسی در دستور کار قوه قضاییه قرار ندارد:

«من دیروز مراجعه کردم که خب به دلیل کاهش ساعات اداری که حدود ساعت ۱۱ و نیم بود، به من اجازه ورود ندادند. امروز هم که مراجعه کردم آن مسئول نیروی انتظامی که آنجا بود گفت به ما دستور دادند که پاسخگوی هیچ مراجعه کننده‌ای پیرامون زندانیان امنیتی نباشیم. یعنی اگر وکیلی یا یکی از اعضای خانواه زندانیان سیاسی آمد، فعلا شما پاسخگو نباشید تا یک‌شنبه هفته آینده.»

حامد آئینه‌وند، پیش‌تر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به شش سال حبس محکوم شد.

حسین بیات، وکیل مدافع حامد آئینه‎وند عصر روز سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: «موکلم از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام” تبلیغ علیه نظام” به یک سال و به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس محکوم‌شده است».

حامد آئینه‌وند در تاریخ ۷ تیرماه سال ۹۷ هنگام خروج از کتابخانه ملی از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به بند ۴ سالن ۳ زندان اوین منتقل شد.

این فعال سیاسی از زمان بازداشت تا پیش از انتقال به بند عمومی مدت ۴۴ روز را در سلول انفرادی زندان اوین سپری کرده است.

حامد آئینه‌وند فعال سیاسی، روزنامه‌نگار و دانشجوی سال آخر دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید