عبدالرضا کوهپایه، فعال محیط زیست به مرخصی اعزام شد

kohpayeh-campain.info

عبدالرضا کوهپایه، فعال محیط زیست که به جرم «اجماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به چهار سال زندان محکوم شده‌بود به مرخصی اعزام شد

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالرضا کوهپایه، فعال محیط زیست که به جرم «اجماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به چهار سال زندان محکوم شده‌بود به مرخصی اعزام شد. مدت زمان مرخصی این فعال محیط زیستی اعلام نشده است.

این فعال محیط زیست بهمن ماه سال ۱۳۹۶، توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد، و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به چهار سال زندان محکوم شده‌‌بود.

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری از تایید و نهایی شدن احکام فعالان محیط زیستی به نام های، مرادطاهباز، نیلوفر بیانی هومن جوکار، طاهر قدیریان، سام رجبی تبریز، حمیده کاشانی پور، امیرحسین خالقی حمیدی و  عبدالرضا کوهپایه خبر داد.

در این پرونده امیرحسین خالقی حمیدی با اتهام «جاسوسی» به ۶ سال زندان و عبدالرضا کوهپایه به جرم «اجماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۴ سال زندان محکوم شدند.

آخرین جلسه دادگاه فعالین محیط زیست در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده‌بود.

سام رجبی و عبدالرضا کوهپایه آخرین نفراتی از این پرونده گروهی بودند که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند. پیشتر نیز اعضای دیگر این پرونده در جلسه های جداگانه در همین شعبه دادگاه محاکمه شده بودند.

بر اساس حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سام رجبی به ۶ سال زندان و عبدالرضا کوهپایه نیز به ۴ سال زندان محکوم شده‌بودند.

پیش‌تر حکم شش نفر از فعالان محیط زیست بازداشتی صادر و در زندان اوین به آن‌ها ابلاغ شده‌بود.

این ۶ نفر مراد طاهباز، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، هومن جوکار، امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی بودند که در دادگاه بدوی در مجموع به ۴۸ سال زندان محکوم شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید