احضار تعدادی از روزنامه‌نگاران شهرستان سقز در پی اطلاع‌رسانی پیرامون شیوع ویروس کرونا

mostafaei-campain.info

تعدادی از روزنامه‌نگاران محلی شهرستان سقز در استان کردستان به علت انتشار اخبار مرتبط با شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، از سوی نیروهای امنیتی با اخطار و احضار مواجه شده‌اند.

به گزارش«فدراسیون بین‌اللملی روزنامه‌نگاران»، در پی بحرانی شدن وضعیت شیوع بیماری ویروس کرونا در شهرستان سقز و افزایش آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری، تعدادی از روزنامه‌نگاران فعال در شبکه‌های اجتماعی از سوی نیروهای امنیتی احضار شده و با اخطار با آن‌ها برخورد شده است.

در همین زمینه فردین مصطفایی، عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و مدیر کانال تلگرامی«سقزرووداو» توسط پلیس امنیت این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرارگرفته است.

مصطفایی پس از احضار تلفنی با دستور قضایی مورد بازجویی قرار گرفته است.

در تفهیم اتهام او، به اعلام آمار درباره شیوع بیماری ویروس کرونا در شهرستان سقز اشاره شده است.

علاوه بر این،‌ چند فعال رسانه‌ای دیگر نیز در این شهرستان در ارتباط با نحوه اطلاع‌رسانی در این حوزه توسط مقامات امنیتی به صورت تلفنی اخطار گرفته‌اند.

در کانال‌های تلگرامی سقز از مرگ احتمالی چند نفر به علت بیماری کرونا و نامناسب بودن وضعیت این شهرستان به علت این بیماری هشدار داده شده بود.

پیشتر مقام‌های پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره شیوه اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا به فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها هشدار داده بودند.

وحید مجید، رییس پلیس فتا در تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۸، چند روز پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در رسانه‌های داخل ایران، ۹۰ شبکه مجازی را متهم به «نشر اکاذیب» و «شایعه پراکنی» درباره این بیماری کرد و گفته‌بود، نزدیک به ۳۰ پرونده قضایی در این ارتباط تشکیل شده و شهروندانی نیز در استان‌های هرمزگان و خراسان جنوبی بازداشت شده‌اند.

رییس پلیس فتا ،در تاریخ هفتم اسفند ماه سال جاری، همچنین از بازداشت ۲۴ شهروند به‌دلیل انتشار مطالبی درباره بیماری کرونا در فضای مجازی خبر داد و گفت، ۱۱۸ نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تذکر گرفته و «ارشاد» شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید