عدم موافقت با درخواست مرخصی جعفر عظیم زاده کارگر زندانی

مقامات قضایی با مرخصی جعفرعظیم زاده دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران و کارگر زندانی محبوس در زندان اوین مخالفت می‌کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل ازصفحه اینستاگرام اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده علی رغم شیوع ویروس کرونا در زندان‌های کشور، مقام‌های قضایی همچنان با مرخصی جعفر عظیم زاده کارگر زندانی محبوس در زندان اوین مخالفت می‌کنند.

اکرم رحیم پور همسرجعفرعظیم زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “دیروز سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۸ که برای پیگیری مرخصی جعفر عظیم زاده رفته بودم دادیاری پس از دو سه ساعت معطلی در حیاط کوچک دادیاری سربازی آمد و گفت که فردا لیست جدیدی از اسامی زندانیان اعلام خواهد شد امروز چهارشنبه به امید اینکه اسامی جدید منتشر شده است رفتم دادیاری، اما از لیست خبری نبود
تلفنی هم با دادیاری صحبت کردم که گفتند” فعلا خبری نیست ،ما هم اطلاع نداریم که آیا اسامی جدیدی از زندانیان از طرف دادستانی صادر میشه یا نه”. تا اینجا که دادستانی به جز چند نفر با مرخصی دیگر زندانیان سیاسی موافقت نکرده است و باتوجه به اینکه یک هفته به تعطیلی کامل ادارات و نهادهای قوه‌ قضائیه نمانده است دادستانی نمی خواهد با مرخصی عزیزانمان تا پایان بحران کرونا موافقت کند.
در این شرایط جان عزیزانمان در زندان به شدت در خطر است.
دادستانی مسئول به خطر انداختن جان زندانیان سیاسی است.”

پیشتر بر اساس ابلاغیه‌ای که در مورخ ۴ دی ماه ۱۳۹۸ به دست جعفرعظیم زاده، رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران محبوس در زندان اوین رسیده بود، به وی گفته شده که تا پایان دوره محکومیت حق استفاده از مرخصی را نخواهد داشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید