مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز بازداشت شد

mehdi_hajati (1)

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز که پیش‌تر به دلیل حمایت از شهروندان بهایی بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده‌بود مجددا بازداشت شد.

روز پنجشنبه ۲۲ اسفند سال ۱۳۹۸، زهره رستگاری از بازداشت مجدد همسرش مهدی حاجتی، فعال سیاسی و عضو شورای شهر شیراز، خبر داد.

خانم رستگاری در حساب توییتر خود نوشت: همسرش «به دستور شعبه ۱۰ دادیاری دادگاه انقلاب شیراز» بازداشت شده است.

آقای حاجتی چند روز پیش در پی بحران شیوع ویروس کرونا در ایران در توئیتر شخصی خود نوشته‌بود: «دشمن ملت ایران امروز آن کسانی هستند که برای رو کم کنیِ  دشمن فرضی حاضر شدند بر سر جان هموطنان ما قمار کنند.»

این عضو شورای شهر شیراز همچنین نوشته بود: «دشمن ملت ایران دقیقا امثال کسانی است که نگذاشتند قم قرنطینه شود.»

از دلایل بازداشت آقای حاجتی اطلاعی در دست نیست.

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز به دنبال انتشار توییتی در حمایت از دو تن از شهروندان بهایی بازداشتی این شهر، عصر روز پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷، طی حکمی از سوی دادگاه عمومی و انقلاب شیراز، دستگیر شده بود و شنبه ۷ مهر با قید وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

مهدی حاجتی در توییتر نوشته بود: «ده روز گذشته را به هر دری زده ام تا دو دوست بهایی بازداشت شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام.»

روز شنبه ۱ تیرماه۱۳۹۸، دادستان شیراز از محکومیت مهدی حاجتی به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به طبس خبر داد.

این عضو شورای شهر شیراز که به “اتهام تبلیغ علیه نظام” از سوی دادگاه انقلاب شیراز به یک‌سال حبس محکوم شده بود، با قطعیت محکومیتش در دادگاه تجدیدنظر، در تاریخ ۱۲ خردادماه ۹۸ با حضور ماموران اجرای احکام در منزلش، بازداشت و به زندان عادل‌آباد منتقل شد.

آقای حاجتی در تاریخ سوم بهمن ماه سال جاری با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸ از فعالان سیاسی اصلاح طلب، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و عضو کمیسیون حقوق شهروندی دوره پنجم شورای شهر شیراز است.

قاسم مقیمی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، شامگاه پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد خبر بازداشت مهدی حاجتی، گفته بود: «بازداشت این عضو شورای شهر به دنبال اظهارنظر در حمایت از این افراد (شهروندان بهایی شیراز) که اخیرا بازداشت شده‌اند، صورت گرفته است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید