سحر کاظمی، فعال محیط زیست از زندان آزاد شد

سحر کاظمی، فعال محیط زیست با پایان محکومیت از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد. این شهروند کُرد از سوی دستگاه قضایی به ۲۰ ماه زندان محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، سحر کاظمی با با پایان محکومیت از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین به گفت: «دوران محکومیت خانم کاظمی در تاریخ ۱۸ فرودین ۹۹ به پایان می رسید، اما روز جاری ایشان از زندان آزاد شدند.»

خانم کاظمی، طی حکمی از سوی قاضی حسین سعیدی، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب به ۵ سال زندان محکوم شده بود که این حکم از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان به ۲۰ ماه کاهش یافت.

ماموران اداره اطلاعات سنندج صبح روز ۱۸ مرداد ۹۷، بدون در دست داشتن حکم قضایی به منزل سحر کاظمی وارد شده و پس از بازرسی کامل منزل این فعال مدنی و ضبط برخی از لوازم شخصی، وی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند.

مهوش امیری مادر این فعال مدنی و همسرش مادح فتحی، روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

شنبه ۳ آذرماه، سحر کاظمی، فعال مدنی و مادرش، تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

خانم کاظمی روز یک‌شنبه ۱۱ آذرماه، پس از مراجعه به دادگستری این شهر مجددا بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

روز پنج شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، مادح فتحی همسر این فعال مدنی با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

آقای فتحی، فعال محیط زیست، عضو سابق هیئت مدیره انجمن زیست محیطی «جمعیت کردستان سبز» و همسر خانم کاظمی، از سوی شعبە اول دادگاە انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی بە یک‌سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی بە مدت ۳ سال محکوم شد.

دادگاه آقای فتحی با اتهامات “اقدام علیە امنیت کشور از طریق عضویت در گروهای معاند نظام و عضویت در حزب حیات آزاد کردستان”، ۱۴ اردیبهشت برگزار شده‌بود و حکم دادگاه به صورت شفاهی چند روز بعد از برگزاری دادگاه به وی ابلاغ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید