یک جوان بلوچ در اثر تیراندازی نیروهای مسلح هنگ مرزی جان‌باخت

javanebaloch-campain.info

عاصف الله‌زهی، شهروند بلوچ، در روستای کلیردن از توابع پشامگ سرباز در اثر تیراندازی نیروهای مسلح هنگ مرزی جان‌باخت.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عاصف الله‌زهی، شهروند بلوچ، در پی تیراندازی نیروهای مسلح هنگ مرزی سرباز، در روستای کلیردن از توابع پشامگ این شهر در اثر اصابت چندین گلوله جان‌باخت.

عاصف الله‌زهی، سوختبر ۱۸ ساله، فرزند عبدالرسول، ساکن هُنگ در نزدیکی روستای “کلیردن” بود که هدف تیراندازی نیروهای مسلح هَنگ مرزی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

تشییع جنازه عاصف الله‌زهی، روز یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، در محل سکونش برگزار شد.

بنا به گفته منابع آگاه، «عاصف الله‌زهی در مسیر ورود به روستای کلیردن صدای تیراندازی را از روستا شنیده و با دیدن ماموران از مسیر خود بازگشته که در این هنگام هدف اصابت گلوله قرار می‌گیرد. هنگام تیراندازی ماموران ، این شهروند بلوچ از خودرو به قصد فرار پیاده شده و هدف اصابت گلوله از سمت نیروهای مرصاد قرار گرفت و جان‌باخت.»

به گفته این منابع آگاه، «ماموران هنگ مرزی برای بازداشت چند فرد مظنون به حمل مواد مخدر در روستای کلیردن از شب قبل این روستا را محاصره کرده بودند.»

طبق این گزارش، «مردم روستا برای اعتراض به قتل این جوان بلوچ در مقابل پاسگاه تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مقامات مسئول در این خصوص شدند اما ماموران پاسخگو نبوده و گفتند این قتل توسط “سارقین” انجام شده است.»

قابل ذکر است روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ماموران یگان امداد زاهدان در منطقه مسکونی خیابان کشاورز به سمت یک خودرو مظنون تیراندازی کردند و چهار سرنشین وعابر پیاده در اثر اصابت گلوله مجروح شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید