آزادی فریده ویسی با تودیع وثیقه و تداوم بازداشت سیروس عباسی، فعالان مدنی اهل دهگلان

siroos-abbasifarideh-visi-kampain.info_

فریده ویسی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد و سیروس عباسی ، فعال مدنی اهل دهلگان کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به‌سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، فریده ویسی فعال مدنی اهل دهگلان که از روز ۱۹ اسفندماه سال جاری در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی در بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج دست به اعتصاب غذا زده بود، با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شد. سیروس عباسی، فعال مدنی و همسر خانم ویسی کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به‌سر می‌برد.

به گفته منابع آگاه، سیروس عباسی از زمان بازداشت تاکنون از حق ملاقات محروم بوده و تنها چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود داشته است.

عصر روز سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸، سیروس عباسی به همراه برادرش، آزاد عباسی و همسرش فریده ویسی در محل کار خود موسسه آموزشی زانست، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

روز شنبه ۱۷ اسفندماه سال جاری آزاد عباسی، که پیش‌تر همراه برادرش و خانم ویسی بازداشت شده‌بود پس از پایان دوران بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

سیروس عباسی پیش تر و در تاریخ ۱۸مردادماه ۱۳۹۸، به دلیل حمایتش از درخواست چهارده فعال مدنی جهت استعفای علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی  و همچنین برگزاری رفراندوم آزاد، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و روز دوشنبه ۲۱ مرداد با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان قروه آزاد شده بود.

آقای عباسی در این پرونده از سوی شعبه اول دادیار عمومی و انقلاب دهگلان به ریاست  امید مرادی بابت تشویش اذهان عمومی تفهمیم اتهام شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید