تفهیم اتهام جدید به الهه سمیع‌زاده، شهروند بهایی در دادگاه انقلاب شیراز

elahe-samizadeh-campain.info

الهه سمیع‌زاده، شهروند بهایی ساکن شیراز که پیش‌تر در شهریورماه سال ۱۳۹۷، بازداشت شده‌بود، طی هفته گذشته به دادگاه انقلاب شیراز احضار و با اتهام  جدید“عضویت در تشکیلات بهایی” تفهیم اتهام شد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، الهه سمیع‌زاده، شهروند بهایی ساکن شیراز که پیش‌تر در شهریورماه سال ۱۳۹۷، بازداشت و اواسط مهرماه همان سال با تامین قرار وثیقه به صورت موقت از زندان عادل آباد شیراز آزاد شده‌بود، طی هفته گذشته به دادگاه انقلاب شیراز احضار و با اتهام  جدید“عضویت در تشکیلات بهایی” تفهیم اتهام شد.

خانم سمیع‌زاده تیرماه سال جاری  نیز با اتهام “جعل مدرک تحصیلی” تفهیم اتهام شده‌بود و قرار وثیقه قبلی این شهروند بهایی به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

مرتضی اسماعیل‌پور، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار در این خصوص به کمپین گفت: «نیلوفر حکیمی، ۱۶ تیر ۱۳۹۸ به دادسرا احضار شد و بابت اتهام جدید خود مبنی بر “توهین به مقدسات” مبلغ ۸۰ میلیون تومان به وثیقه قبلی وی افزوده شد و از سویی دیگر الهه سمیع‌زاده نیز در ۲۰ تیر ۱۳۹۸ به دادسرای انقلاب احضار و با اتهام جدیدی مبنی بر جعل مدرک تحصیلی با افزایش ۶۰ میلیون تومان وثیقه روبرو شد».

این در حالی است که مدرک تحصیلی خانم سمیع‌زاده از دانشگاه آنلاین بهایی بوده است.

در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه سال ۱۳۹۷، شش شهروند بهایی در شیراز به نام‎های نوید بازماندگان، بهاره قادری (همسر نوید بازماندگان)، الهه سمیع‌زاده، احسان محبوب راه‌وفا، نورا پورمرادیان و سودابه حقیقت از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

الهه سمیع‌زاده همراه با دو شهروند بهایی دیگربه نام‌های، نورا مرادیان و سودابه حقیقت، اواسط مهرماه ۱۳۹۷، هر کدام با تامین وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان عادل آباد شیراز آزاد شدند.

خانم سمیع‌زاده پس از آزادی مشروط تاکنون ۶ بار مورد بازجویی قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل