انتقال دو تن از زندانیان مشکوک به ویروس کرونا از زندان مرکزی اردبیل به بیمارستان

zendan-ardebil-campain.info

روز گذشته دو تن از زندانیان مشکوک به ویروس کرونا از بند یک زندان مرکزی اردبیل به بیمارستان امام خمینی این شهر منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه، ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ دوتن از زندانیان مشکوک به ویروس کرونا از بند یک زندان مرکزی اردبیل با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی این شهر منتقل شدند.

طبق این گزارش یکی از این زندانیان وضعیت جسمی نامناسبی داشته و از حال رفته است. پس از اعزام این دو زندانی به بیمارستان امام خمینی شهر اردبیل، بند یک زندان مرکزی اردبیل ضدعفونی و قرنطینه شده است و هیچ زندانی حق ورود و خروج از محوطه بند را نیز ندارد.

پیش‌تر بعد از شیوع ویروس کرونا، بند سلامت زندان مرکزی اردبیل به عنوان قرنطینه زندانیان مشکوک به ویروس کرونا استفاده می شد و در حال حاضر دو بند در این زندان به عنوان قرنطینه در نظر گرفته شده‌است.

قابل ذکر است، عباس لسانی و یوسف کاری از فعالان مدنی ترک (آذربایجانی) دربند هفت زندان مرکزی اردبیل دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

روز پنج‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، رحیم غلامی، شاعر و نویسنده اردبیلی که از ۲۶ شهریورماه جهت گذراندن دوران محکومیت یک‌ساله خود به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده‌بود، با تودیع قرار کفالت به مرخصی اعزام شد.

دستگاه قضایی ایران علی‌رغم شیوع و گسترش ویوس کرونا در زندان‌ها و درخواست سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و فعالان سیاسی و مدنی، در اعطای حق مرخصی به زندانیان، حتی با وثیقه‌های سنگین خودداری و کارشکنی می‌کند.

گزارش جامعی از وضعیت زندانیان در شرایط شیوع اپیدمی کرونا درزندانهای مختلف کشور

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید