دادگاه تجدید نظر؛ مژگان کاوسی، نویسندە و محقق کُرد به ۷۶ ماه و نیم زندان محکوم شد

حکم ۶۹ ماه زندان مژگان کاوسی، نویسندە و محقق کُرد از سوی دادگاه تجدید نظر استان مازندران به ۷۶ ماه و نیم، زندان افزایش پیدا کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز جمعه ۱۶ اسفندماه  ۱۳۹۸، مژگان کاوسیبا انتشار پستی در صقحه اینستاگرامی خود، ضمن تایید این خبر نوشته است:‌ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از ۶ ماه به ۷ ماه و نیم و حکم حبس به اتهام «تشویق مردم به بر هم زدن نظم عمومی» از ۳۰ ماه به ۳۶ ماه افزایش یافته و حکم صادره به اتهام «عضویت در گروه های معاند نظام» ۳۳ ماه باقی مانده است.

بر اساس این گزارش و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد ۳۶ ماه زندان در رابطه با محکومیت این فعال کُرد قابل اجرا خواه بود.

خانم کاوسی، شهروند اهل کلاردشت در تاریخ ۲۷ آبان ماه سال جاری، در شهرستان نوشهر توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت‌شده و از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب نوشهر بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «تحریک مردم به برهم زدن نظم عمومی » و  «عضویت در گروه های معاند نظام» مجموعا به ۶۹ ماه زندان محکوم شده بود.

این نویسنده کُرد پس از ۲۲ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ساری به بند نسوان زندان نوشهر منتقل و در تاریخ  ۲۸ آذرماه ۹۸، با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزادشد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید