اعتصاب زندانیان سیاسی معترض در زندان اوین و عدم دریافت جیره غذای دولتی

etesab-zendanian-campain.info

زندانیان سیاسی معترض در اندرزگاه چهار زندان اوین طی دو روز گذشته در اعتراض به عدم موافقت با اعطای مرخصی به زندانیان، پس از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، از دریافت جیره غذای دولتی خودداری کردند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، از ظهر روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸، زندانیان سیاسی معترض محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین در اعتراض به عدم موافقت با مرخصی زندانیان در پی شیوع ویروس کرونا، از دریافت جیره غذای دولتی خودداری کرده‌اند و دو تن از زندانیان نیز دست به اعتصاب غذا زدند.

طبق این گزارش، این زندانیان دلیل اقدام اعتراضی خود را مخالفت مسئولان قضایی با اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرده و گفته‌اند تا زمان تعیین قرار وثیقه و اعزام زنداینان به مرخصی به این اقدام اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

همچنین از روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه سال جاری، حسین سرلک و مرتضی نظری سدهی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین علاوه بر عدم دریافت جیره غذای دولتی، دست به اعتصاب غذا زدند.

آقای نظری سدهی در اعتراض به ممانعت از اعزام به مرخصی و آقای سرلک نیز به دلیل عدم اعزام به مرخصی ومحرومیت از آزادی مشروط، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

کمپین پیش‌تر گزارشی جامع در رابطه با شیوع ویروس کرونا در زندان‌های کشور تهیه نموده که می‌توانید مطاله کنید

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید