سام رجبی، فعال محیط زیست زندانی با علائم ویروس کرونا به بیمارستان منتقل شد

Sam-Rajabi-kampain.info

سام رجبی، فعال محیط زیست زندانی، به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا، از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده‌است.

به گفته کتایون رجبی، خواهر این فعال محیط زیست زندانی، سام رجبی ابتدا به دلیل سرفه، تب و سردرد به بهداری زندان اوین مراجعه کرده ، و به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا به بیمارستان طالقانی منتقل شد، اما چند ساعت بعد مجددا از بیمارستان به زندان منتقل شده است.

کتایون رجبی خواهر این فعال محیط زیست زندانی خبر انتقال سام رجبی به بیمارستان را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده‌است.

خانم ریاحی پیش‌تر در صفحه توئیتر خود نوشته‌بود: «برای اینکه مسئولین زندان باور کنند که جان برادرم در خطر است چه اتفاقی باید رخ دهد؟ سام ازبیماری ریوی در رنج است و آن رااطلاع داده اماچون متهم محیط زیستی است کسی اعتنایی نمیکند. من هم اینک اعلام کردم تا نتوانید ادعا کنید که خبر نداشتید.»

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع آقای رجبی نیز گفته بود که مسئولان بهداری زندان علی‌رغم مشکوک بودن سام رجبی به ویروس کرونا، این فعال محیط زیست را به بند عمومی منتقل کرده‌اند.

وکیل آقای رجبی همچنین گفته بود: « از نظر من این یک جنایت است، اگر سام رجبی کرونا دارد باید ایزوله شود نه اینکه وارد بند شود و بقیه را هم احیانا مبتلا کند.»

روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه آقای آقاسی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفته‌بود: «آقای سام رجبی با خواهرش از زندان تماس گرفته و گفته تب داشته، سرفه‌های ناجور می‌کرده، به بهداری مراجعه کرده، در آنجا هم به او گفته‌اند این علامت کرونا است ولی حاضر نشده‌اند کاری بکنند و به او گفته‌اند به بند بازگرد و اگر بدتر شد، باز هم بیا.»

آقای آقاسی افزود: «سام رجبی از ابتدا هم اعلام کرده بود مشکل ریوی دارد، یعنی از کودکی این مشکل را داشته است، در دستور العمل‌ها آمده اگر کسانی دچار بیماری‌های از قبیل ناراحتی ریه هستند باید به آن‌ها مرخصی داده شود اما توجه نشده و خواهرش در توییتر این مسائل را عنوان کرده است.»

محمدحسین آقاسی در ادامه گفته‌بود: مساله اینجاست با اینکه می‌گویند علامت کرونا است اما باز او را به بند باز می‌گردانند و از این حجم از بی‌مسوولیتی متحیر هستم، در زندان اگر کسی به کرونا مشکوک است حداقل او را ایزوله کنید نه اینکه به بند عمومی بفرستید و بقیه را مبتلا کند. او مادر پیری دارد و اصلا نمی‌تواند راه برود و کسی هم حرف او را گوش نمی‌کند و در دادسراها هم بسته است و بنابراین هیچ کاری نمی‌توان کرد.

سام رجبی، هومن جوکار، نیلوفر بیانی، مراد طاهباز، سپیده کاشانی، عبدالرضا کوهپایه، طاهر قدیریان، امیرحسین خالقی و کاووس سیدامامی اعضای این پرونده گروهی هستند که همگی در بهمن ماه ۱۳۹۶ توسط اطلاعات سپاه ثارالله به اتهام «جاسوسی» بازداشت شدند و تاکنون در بند ۲-الف سپاه ثارالله در زندان اوین بسر میبرند.

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری از تایید و نهایی شدن احکام فعالان محیط زیستی به نام های، مرادطاهباز، نیلوفر بیانی هومن جوکار، طاهر قدیریان، سام رجبی تبریز، حمیده کاشانی پور، امیرحسین خالقی حمیدی و  عبدالرضا کوهپایه خبر داد.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه، سام رجبی به اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» به ۶ سال زندان محکوم شد.

بر اساس حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سام رجبی به ۶ سال زندان محکوم شده بود.

آخرین جلسه دادگاه فعالین محیط زیست در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده‌بود.

سام رجبی و عبدالرضا کوهپایه آخرین نفراتی از این پرونده گروهی بودند که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند. پیشتر نیز اعضای دیگر این پرونده در جلسه های جداگانه در همین شعبه دادگاه محاکمه شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید