اسماعیل عبدی، معلم زندانی به مرخصی اعزام شد

abdi-campain.info

اسماعیل عبدی، معلم زندانی و عضو هیئت‌ مدیره‌ کانون صنفی معلمان ایران روز گذشته از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۸، اسماعیل عبدی، معلم زندانی و عضو هیئت‌ مدیره‌ کانون صنفی معلمان ایران، محبوس در زندان اوین، به مرخصی اعزام شد.

اسماعیل عبدی معلم محبوس در زندان اوین نخستین بار در روز شنبه ۶ تیرماه ۹۴ و پس از وقایع اعتراضی فرهنگیان ایران نسبت به نابسامانی های آموزش و پرورش، به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد رفتن به کانادا را داشت که به شکل غیر قانونی بازداشت شد و در دادگاه بدوی در بهمن ماه همان سال با ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم و حکم صادره از سوی شعبه ۳۶  دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.

اسماعیل عبدی از سال ۱۳۸۸ بارها به دلیل فعالیت صنفی در قالب کانون صنفی معلمان بازداشت و محاکمه شده و نوزدهم آبان ۱۳۹۵ بدون احضاریه بازداشت و برای تحمل حبس شش ساله به زندان اوین منتقل شد.

او در فروردین‌ماه ۹۷ برنده جایزه بین‌المللی همبستگی اتحادیه ملی مدیران مدارس و زنان آموزگار بریتانیا در سال ۲۰۱۸ شد.

«اتحادیه مدیران مدرسه و معلمان زن» (NASUWT) بریتانیا در توضیح اهدای این جایزه به عبدی،‌ عضو زندانی هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران نوشته:‌ «این جایزه به آقای عبدی به‌خاطر تعهد او به مبارزه برای حقوق معلمان و برابری آموزشی در ایران اهدا می‌شود.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید