افشین حسین پناهی با قید وثیقە ۶٠٠ میلیون تومانی بە مرخصی اعزام شد

افشین حسین‌پناهی، فعال مدنی و محیط زیستی محبوس در زندان مرکزی سنندج، با قید وثیقه  ۶٠٠ میلیون تومانی بە مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ، روز سەشنبە ٢٧ اسفند ٩٨ (١٧ مارس ٢٠٢٠) افشین حسین‌پناهی، با قید وثیقه ۶٠٠ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج به مرخصی چند روزه اعزام شده است.

امجد حسین‌پناهی، فعال حقوق بشر و برادر رامین و افشین حسین‌پناهی، گفت: «در پی شیوع ویروس کرونا و بخشنامه قوه قضاییه مبنی بر مرخصی زندانیان ، هم خانواده ما و هم برادرم افشین چند بار درخواست مرخصی خود را به مسئولان زندانی مرکزی سنندج ارائه داده بودند، اما اداره اطلاعات سنندج، با مرخصی وی مخالفت می‌کرد و نهایتاً با وساطت تنی چند از فعالان مدنی سنندج و سپردن وثیقه سنگین با مرخصی‌اش موافقت شد.»

افشین حسین پناهی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، در سال ۹۰ طی پیگیری پرونده قتل برادرش «اشرف حسین پناهی» به اتهام “تبلیغ علیه نظام” یک سال حبس را در زندان قروه تجربه کرده بود.

همچنین نامبرده صبح روز دوشنبە ٢٨ تیرماه سال  ۱۳۹۵ طی یورش ماموران وزارت اطلاعات شهرستان «دهگلان»،  مجدداً بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شده بود.

این فعال مدنی مورخ ۵ تیرماه ۱۳۹۶ در شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام برگزاری مراسم نوروز و همکاری با یکی از احزاب کردی به هشت سال و نیم زندان محکوم شد.

افشین حسین پناهی زندانی سیاسی کُرد هنگامی که در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بوده، توسط ماموران وزارت اطلاعات بشدت شکنجه شده و بطوری که ناخن های وی را کشیدەو به وی کابل برق نیز وصل کرده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل