بیانیه‌ کانون صنفی معلمان ایران؛ جان محمد حبیبی در معرض خطر جدی است

mohammad habibi-kampain.info

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان بیانیه‌ای منتشر کرد.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)، طی انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار مجدد نسبت به وضعیت سلامت تمام زندانیان، با توجه به وضعیت بغرنج محمد حبیبی خواهان اعزام این فعال صنفی معلمان به مرخصی بدون فوت وقت شد.

در بخشی از این بیانیه ضمن اشاره به مخالفت دادستان با مرخصی محمد حبیبی آمده است: “این مخالفت در حالی است که از حدود دو هفته پیش در سالن شماره دو اندرزگاه دو تیپ پنج زندان تهران بزرگ موارد ابتلا به کرونا اعضای یک اتاق شناسایی شده و آنها را از بند خارج نموده‌اند و جان محمد حبیبی با توجه به مشکلات ریوی مزمن در معرض خطر جدی است”.

متن کامل بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) را در ادامه بخوانید:

«در حالی به استقبال بهار می‌رویم که متاسفانه هر روز ویروس کرونا در سر تا سر کشور در حال قربانی گرفتن است. کانون صنفی معلمان در هشتم اسفند نسبت به عواقب شیوع این بیماری مهلک به مسئولان هشدار داد و خواستار به کارگیری تمام امکانات نهادهای حاکمیتی شد و بر این نکته تاکید نمود که مسئولیت جان تمام زندانیان به خصوص معلمان دربند با کسانی است که مانع از اعزام آنان به مرخصی می‌گردند‌. اما متاسفانه دادن مرخصی به زندانیان سیاسی که به خاطر فعالیت صنفی و مدنی در زندان هستند با اعمال سلیقه و قید و بندهایی صورت می‌گیرد که عملا باعث شده‌است تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان بمانند‌.

خوشبختانه در طی روزهای گذشته محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران به مرخصی اعزام شدند و اندکی از اضطراب و نگرانی خانواده‌ها و معلمان کاست امری که باید دو هفته پیش صورت می‌گرفت. اما دادستان همچنان با مرخصی محمد حبیبی دیگر عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان مخالفت می‌کند این مخالفت در حالی است که از حدود دو هفته پیش در سالن شماره دو اندرزگاه دو تیپ پنج زندان تهران بزرگ موارد ابتلا به کرونا اعضای یک اتاق شناسایی شده و آنها را از بند خارج نموده‌اند و جان محمد حبیبی با توجه به مشکلات ریوی مزمن در معرض خطر جدی است.

کانون صنفی معلمان ایران “تهران” ضمن هشدار مجدد نسبت به وضعیت سلامت تمام زندانیان ، با توجه وضعیت بغرنج محمد حبیبی خواهان اعزام وی به مرخصی بدون فوت وقت است.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)
۲۸ اسفند ۱۳۹۸.»

محمد حبیبی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین دو سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است که بر اساس بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۷ سال و نیم آن قابلیت اجرا دارد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم ۱۰ سال و نیم محکومیت محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده‌بود، را عیناً تأیید کرد. این حکم روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۹۷ به وکلای او ابلاغ شد.

این معلم و فعال صنفی که پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در تجمع معلمانِ تهران مورد ضرب و جرح قرار گرفت و بازداشت شده‌بود، پس از ده ماه سکوت از زندان اوین در نامه‌ای سرگشاده، از آخرین وضعیت خود نوشته بود: «در برابر ناملایمات و فشارهای بسیاری قرار گرفتم از جمله این فشارها می‌توان به ضرب و شتم در هنگام بازداشت در تجمع روز معلم در مقابل دیدگان همکارانم (تجمعی کاملا صنفی، مدنی و قانونی)، اعزام به بازپرسی با وضعیت نابهنجار پوششی (لباس و شلوار پاره و بدون کفش با پاهای برهنه)، اعزام به زندان تهران بزرگ با همان شرایط و نگهداری غیرقانونی، در این زندان به مدت ۴ ماه و نیم در کنار متهمان به شرارت و سرقت و در شرایطی با کمترین امکانات انسانی، قرار داشتم».

آقای حبیبی از روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در زندان به‌سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید