جان باختن دو کولبر براثر شلیک مستقیم و سرما در مناطق مرزی

دو کولبر به نام‌های سیوان شریفی و آزاد عمری در مناطق مرزی، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران و سرما جان خود را از دست دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸،  دو کولبر به نام های سیوان شریفی و آزاد عمری، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران و سرما جان خود را از دست دادند.

بر پایه این گزارش صبح روز سه شنبه ۲۷ اسفند، نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران مستقر در منطقه مرزی  «هنگه‌ژال» بانه سردشت در استان کردستان، به ظن حمل کالای قاچاق و بدون اخطار قبلی گروهی از کولبران را از فاصله نزدیک هدف قراردادند که براثر شلیک مستقیم این نیروها، سیوان شریفی ۲۳ ساله، متاهل و دارای فرزند و از اهالی روستای ««قولی‌آباد»»بانه بر اثر اصابت گلوله بر بدنش کشته شد.

همچنین در گزارش دیگر، روز چهارشنبه ۲۸ اسفند، آزاد عمری، کولبر ۲۲ ساله از اهالی روستای راویان از توابع بخش قطور در ارتفاعات مرزی خوی بر اثر سرما جان خود را از دست داد.

کولبر به افرادی اطلاق می‌شود که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی در مناطق مرزی از روی ناچاری و با دریافت دستمزدی ناچیز اقدام به حمل کالا از ایران به عراق و برعکس از نقاط «غیررسمی‌ گمرکی» می‌کنند.

از آغاز سال ۹۸ تاکنون ده تن از کولبران در مناطق مرزی براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه، سقوط از ارتفاع و سقوط بهمن کشته و یا زخمی شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید