تداوم اعتصاب سهیل عربی زندانی عقیدتی در زندان تهران بزرگ

Soheyl.Arabi.ampain.info

سهیل عربی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان تهران بزرگ در هفتمین روز از اعتصاب خود به سر می‌برد. این فعال مدنی زندانی در اعتراض به شرایط نامساعد زندان و تداوم حبس خود از روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه اعتصاب کرده است.

سهیل عربی از روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۸ در اعتراض به شرایط نامساعد نگهداری زندانیان در زندان تهران بزرگ و تداوم حبس خود از خوردن و آشامیدن امتناع کرده است.

نامبرده از مشکلات جسمی متعددی رنج میبرد، از جمله سرفه‌های شدید، افت شدید قندخون ، درد شدید ناشی از “ترومای بلانت” و ایجاد عفونت در بدن که همچنان از اعزام به بیمارستان و طی مراحل درمان محروم مانده است. او در حال حاضر با توجه به صدمه فیزیکی و درد شدید نیازمند رسیدگی درمانی و انجام عمل جراحی است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده سهیل عربی در خصوص وضعیت سلامت او گفت: “دیروز صبح به دلیل درد در قلب سهیل قرار بود که به صورت اورژانسی به بیمارستان اعزام شود اما به بهانه کمبود نیرو از اعزام او جلوگیری و عنوان کردند در زمان اعزام مجرم امنیتی باید ۵ سرباز او را همراهی کنند و چون سرباز نیست اعزام نخواهد شد. فشار سهیل ۵ روی ۶ است و قند خونش نیز به حدی پایین است که پزشک اعلام کرده در صورت تداوم اعتصاب طی ۲۴ ساعت آینده به کمای قندی خواهد رفت”.

این منبع آگاه همچنین ادامه داد: “سهیل در بندی نگهداری می‌شود که تهویه مناسب و یا دسترسی به هواخوری هم ندارد. از مراجعه او به مجتمع فرهنگی زندان و یا تدریس در زندان نیز جلوگیری می‌کنند. چندی قبل اعلام کردند که زندانی امنیتی صلاحیت تدریس ندارد. کتاب و روزنامه‌های منتشر شده و دارای مجوزی که برای او ارسال شده بود هم به او تحویل داده نمی‌شود”.

سهیل عربی روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه به بیمارستان امام خمینی تهران اعزام شده بود اما به دلیل عدم پذیرش وی توسط بیمارستان بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد. گفته می‌شود این اقدام به دلیل بدهکاری سازمان زندان‌ها به بیمارستان و عدم تقبل هزینه‌ها از سوی زندان تهران بزرگ عنوان شده است.

سهیل عربی در آبان‌ماه امسال به بهانه امتناع از پوشیدن لباس زندان و اعزام با دستبند و پابند از اعزام به بیمارستان محروم شده بود. همچنین بر خلاف قوانین زندان ها، به وی گفته شده که هزینه عمل جراحی “ترومای بلانت” را به مبلغ ۶۰ میلیون تومان باید شخصا بپردازد. این در حالی است که بر اساس آیین نامه سازمان زندانها هزینه درمان زندانیان بر عهده این سازمان خواهد بود.

سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است. وی در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید