تداوم بازداشت و بازجویی«زینب اسماعیلی» از اعضای مادران آشتی (صلح) کردستان

«زینب اسماعیلی» از اعضای مادران آشتی (صلح) کردستان که از روز ۸ اسفندماه توسط ماموران اداره اطلاعات سنندج در دهگلان بازداشت شده، کماکان تحت بازداشت و بازجویی نیروهای امنیتی قرار دارد.

یک منبع مطلع در این خصوص در گفتگو با شبکه حقوق بشر کردستان گفت: « دایه زینب از زمان بازداشت تاکنون تنها یک بار توانسته تلفنی تماس کوتاهی با خانواده‌اش داشته باشد و در این مدت پیگیری خانواده برای ملاقات با وی و تحویل داروی‌هایش نیز بی‌نتیجه بوده است.»

به گفته این منبع مطلع، این عضو ماداران آشتی روزانه جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل و شب‌ها به کانون اصلاح و تربیت سنندج بازگردانده می‌شود.

زینب اسماعیلی مادر «محمدامین امیری» با نام سازمانی «هاوری لیلاخ» از اعضای یگان‌های مدافع خلق است. محمدامین امیری در سال ۲۰۱۴ در جریان دفاع یگان‌های مدافع خلق از شهر کوبانی در مقابل حمله نیروهای داعش جان باخته بود.

ماداران آشتی کُردستان از سوی جمعی از مادران جانباختگان و زندانیان سیاسی اعدام شده کُرد تاسیس شده است. این مادران هدف خویش را کمک به برقراری صلح و حق‌دادخواهی اعلام کرده‌اند.

در سال‌های گذشته فشار نهادهای امنیتی از طریق احضارهای مکرر مادران آشتی به ویژه در شهرهای سنندج، مریوان و دهگلان افزایش یافته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید