احضار پنج شهروند به اداره اطلاعات شهرستان سرباز

EHZAR-CAMPAIN.INFO

روز گذشته چندین شهروند بلوچ به صورت تلفنی به اداره اطلاعات شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان احضار شده‌اند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز یکشنبه سوم فروردین سال ۱۳۹۹، دستکم پنج شهروند بلوچ به اداره اطلاعات شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان به صورت تلفنی احضار شده‌اند.

طبق این گزارش احضار این شهروندان به دلیل شرکت در اعتراضات مردمی نسبت به بازداشت مولوی فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ سرباز، صورت گرفته است.

حبیب جمالی، علی جمالی، عبدالقیوم حملی، عبدالرحیم جمال و عبدالواحدبلوچی از جمله شهروندان احضار شده به اداره اطلاعات شهر سرباز هستند.

به گفته منابع آگاه، حبیب جمالی به همراه پدرش به اداره اطلاعات شهر سرباز مراجعه کرده و ساعت‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

حبیب جمالی پش‌تر نیز به همین دلیل به اداره اطلاعات این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌بود.

روز پنجشنبه، ۷ آذرماه سال ۱۳۹۸، مولوی فضل الرحمن کوهی، روحانی اهل سنت و امام جمعه پشامگ سرباز در استان سیستان بلوچستان پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت مشهد همراه با هشت نفر از همراهانش در این شهر بازداشت شد.

نهم آذرماه سال ۱۳۹۸ و پس از بازداشت این روحانی اهل سنت شماری از شهروندان ساکن شهرستان سرباز در اعتراض به بازداشت آقای فضل‌الرحمن کوهی دست به تجمع زدند که با دخالت نیروهای سپاه پاسداران به درگیری و خشونت کشده شد و تعدادی از شهروندان نیز بازداشت شدند.

قابل ذکر است حافظ اصغر کوهی، روحانی سنی مذهب بلوچ که در آذرماه امسال همزمان با مولوی فضل الرحمن کوهی بازداشت شده بود، روز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۸ از بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.

از سوی دیگر گزارش شده، علیرغم پیگیری مولوی عبدالحمید، روحانی برجسته اهل سنت بلوچ و کسب وعده جهت آزادی مولوی فضل الرحمن کوهی و حافظ اصغر کوهی، از سوی مسئولین، از آزادی این دو روحانی توسط اطلاعات سپاه پاسداران جلوگیری شده است.

به دنبال ممانعت این نهاد امنیتی و گسترش ویروس کرونا در زندان های ایران، نگرانی ها از وضعیت سلامتی این دو روحانی افزایش پیدا کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید