پریسا سیفی، شهروند ساکن سنندج به ۳ سال زندان محکوم شد

Parisa Seifi-campain.info

پریسا سیفی، شهروند اهل کامیاران که چندی پیش با تامین وثیقه از کانون اصلاح و تربیت (زندان زنان) سنندج آزاد شده‌بود، توسط دادگاه انقلاب این شهر به سه سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۸، پریسا سیفی، شهروند اهل کامیاران، که پیش تر توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل خود در سنندج بازداشت و بیش از ١٠٠ روز تحت فشار بازجویی و اخذ اعترافات اجباری قرارداشت و به طور موقت با تامین وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانی از کانون اصلاح و تربیت (زندان زنان) این شهر آزاد شده‌‌بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به سه سال حبس تعزیری محکوم شده‌است.

وب سایت هه‌نگاو نیز با تایید این خبر گفته است خانم سیفی بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون» بازداشت و تحت‌ فشار برای اخذ اعترافات بوده‌است.

پریسا سیفی در تاریخ ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت (زندان زنان) سنندج منتقل شد و طی این ۱۰۰ روز، تحت فشار بازجویی و اخذ اعترافات اجباری قرار داشت. طبق اخبار دریافتی و به نقل از منابع آگاه، این شهروند کرد به مدت ۱۰ روز  در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی در اعتصاب غذا بود و وضعیت سلامتی او بدخیم گزارش شده بود.

روز یکشنبە ۴ اسفند ۱۳۹۸، پریسا سیفی، شهروند اهل کامیاران که توسط ماموران اطلاعات سپاه پیشتر در منزل خود در سنندج بازداشت شده بود و بیش از ١٠٠ روز تحت فشار بازجویی و اخذ اعترافات اجباری قرارداشت به طور موقت با تامین وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانی از کانون اصلاح و تربیت (زندان زنان) سنندج آزاد شد.

پرونده این فعال فرهنگی و هنری، چند هفته پیش به دادگاه انقلاب سنندج انتقال داده شد و هربار به بهانه‌های مختلف به تعلیق انداخته شد و قرار بازداشت موقت او سه بار رد شده بود. در تمام مدت بازداشت، پریسا سیفی تنها یکبار موفق به ملاقات با خانواده خود شده بود. با وجود پیگیری‌های مداوم خانواده وی، از دلایل بازداشت و اتهامات وارده بر او اطلاعات دقیقی در دست نیست. هرچند به گفته منابع آگاه، خانم سیفی بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون» بازداشت و تحت‌ فشار برای اخذ اعترافات در بازداشت بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید