علی عزیزی فعال مدنی آذربایجانی آزاد شد

علی عزیزی فعال مدنی آذربایجانی تا پایان مراحل دادرسی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز  چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹  علی عزیزی فعال مدنی تُرک بعد از تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

علی عزیزی، فعال ترک (آذربایجانی) روز یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸  بدون ارائه حکم از سوی ماموران امنیتی در منزل پدری خود بازداشت شده بود.

روز شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، دادگاه علی عزیزی که روز یکشنبه چهارم اسفندماه سال جاری توسط ماموران امنیتی بازداشت و هفتم اسفند به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز و سپس به قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود، در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو مجتمع شهید بهشتی شهر اورمیه به صورت غیابی برگزار شده بود.

در آخرین روزهای سال گذشته علی عزیزی به طور غیابی و  به علت شرکت در اعتراضات آبان ۹۸ در شهرستان ارومیه به همراه ۵ تن از دیگر فعالین این شهر با اتهام اخلال در نظم عمومی به ۱۵ میلیون ریال جزای نقدی و ۲۰ ضربه شلاق بدل از ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

اتهام آقای عزیزی در شعبه۱۶ بازپرسی عمومی و انقلاب شهرستان تبریز به ریاست آقای موسوی تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه گاماج عنوان شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید