مجتبی بیرانوند و بهروز صادقی، دراویش زندانی آزاد شدند

daravish-campain.info

امروز پنجشنبه مجتبی بیرانوند و بهروز صادقی، دراویش گنابادی، از زندان پارسیلون خرم آباد و زندان تهران بزرگ با اعطای عفو مشروط آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنجشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۹، مجتبی بیرانوند و بهروز صادقی، دراویش گنابادی، از زندان پارسیلون خرم آباد و زندان تهران بزرگ با اعطای عفو مشروط آزاد شدند.

مجتبی بیرانوند،درویش گنابادی محبوس در زندان پارسیلون خرم‌آباد، پیش‌تر در اعتراض به دادگاه‌های فرمایشی و احکام ازپیش نوشته‌شده برای درویشان گنابادی حاضر به شرکت در جلسه دادگاه نشده‌بود و به‌صورت غیابی از طرف دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس و ۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان محکوم شده بود.

۲۱ اسفند سال ۱۳۹۷بر اساس حکم دادگاه تجدیدنظر، ۲۳ تن از دراویش گنابادی در مجموع به ۱۹۰ سال حبس تعزیری، ۴۶ سال تبعید، ۱۷۷۶ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۶ سال محرومیت اجتماعی و حضور در رسانه‌ها و احزاب محکوم شدند.

مجتبی بیرانوند بر اساس این حکم به ۷ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده یود.

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، نیز برای ۷ درویش گنابادی با حکم دادگاه انقلاب ۵۱ سال حبس، ۵۱۸ ضربه شلاق، ۸ سال تبعید و ۴ سال محرومیت از حقوق اجتماعی صادر شده است.

بهروز صادقی علیایی، بر اساس این حکم به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌بود.

به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان برای این دراویش گنابادی قابل اجرا بوده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید