شورش و فرار ۸۰ زندانی از زندان مرکزی سقز در پی خطر ویروس کرونا

SHORESH-SAGHEZ-CAMPAIN.INFO

عصر روز جمعه حدود۸۰ تن از زندانیان محبوس در زندان مرکزی سقز در استان کردستان دست به شورش زده و از این زندان فرار کردند.

به گفته منابع آگاه، عصر روز جمعه هشتم فروردین ۱۳۹۹، زندانیان محبوس در زندان سقز در اعتراض به شرایط نامناسب زندان پس از شیوع ویروس کرونا و عدم اعطای مرخصی دست به شورش زده و فرار کرده‌اند.

ویدئو کوتاهی از لحظه فرار شماری از زندانیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، که گفته می‌شود مربوط به فرار زندانیان محبوس در زندان مرکزی سقز است.

زندان مرکزی سقز دارای هشت بند است و گفته شده است زندانیان متواری از شش بندی هستند که زندانیان با جرائم عادی در آنها نگهداری می‌شوند.

تا کنون گزارش‌های درباره شیوع ویروس کرونا و ابتلا و فوت زندانیان در زندان‌های کشور منتشر شده است که نگرانی زندانیان و خانواده آنان را درپی داشته است.

این چهارمین شورش گزارش شده از زندان های کشور پس از شیوع ویروس کرونا است.در روزهای اخیر گزارش‌هایی از شورش در زندان‌های مرکزی تبریز، الیگودرز و فشافویه  نیز در اعتراض به شیوع ویروس کرونا و عدم اعطای مرخصی به زندانیان منتشر شده‌بود.

محمد جباری، دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان کردستان در این رابطه گفته است: تعدادی از این زندانیان فراری شناسایی شدند و تیم‌هایی برای دستگیری آنها اعزام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید