بابک مرادی، درویش گنابادی از زندان پارسیلون خرم آباد آزاد شد

BABAK-MORADI-CAMPAIN.INFO

امروز شنبه، بابک مرادی، درویش گنابادی از زندان پارسیلون خرم آباد آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز، شنبه نهم فروردین‌ماه ۱۳۹۹، بابک مرادی، درویش گنابادی که پیش‌تر با حکم دادگاه انقلاب به ۷ سال زندان محکوم شده‌بود از زندان پارسیلون خرم آباد آزاد شد.

بابک مرادی، درویش گنابادی محبوس در زندان پارسیلون خرم‌آباد، پیش‌تر در اعتراض به دادگاه‌های فرمایشی و احکام ازپیش نوشته‌شده برای درویشان گنابادی حاضر به شرکت در جلسه دادگاه نشده‌بود و به‌صورت غیابی از طرف دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده‌بود.

به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان برای این دراویش گنابادی قابل اجرا بوده‌است.

۲۱ اسفند سال ۱۳۹۷بر اساس حکم دادگاه تجدیدنظر، ۲۳ تن از دراویش گنابادی در مجموع به ۱۹۰ سال حبس تعزیری، ۴۶ سال تبعید، ۱۷۷۶ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۶ سال محرومیت اجتماعی و حضور در رسانه‌ها و احزاب محکوم شدند.

تجمع اعتراضی موسوم به گلستان هفتم روز دوشنبه ۳۰ بهمن در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، از دراویش گنابادی ساکن شهرکرد که روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ از سوی مأموران امنیتی  در تهران بازداشت شده بود صورت گرفته‌بود.

این درویش گنابادی ساکن شهرکرد، برای حمایت از قطب دراویش در جریانات موسوم به گلستان هفتم به تهران آمده‌بود.

پس از وقایع گلستان هفتم و حمله نیروهای امنیتی به آن‌ها، شماری زیادی از درویش‌های گنابادی بازداشت شدند و با احکام زندان، شلاق یا تبعید مواجه شدند.برخی منابع شمار بازداشت‌شده‌ها را ۴۰۰ تن اعلام کرده، در حالی که بسیاری از آن‌ها در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید