بیش از ۲۲۰ زندانی ایرانی در ۱۲ زندان مالزی در شرایط غیر انسانی با خطر ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می کنند

بیش از ۲۲۰ ایرانی زندانی در زندان‌های مالزی در شرایط غیر انسانی با خطر ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می کنند و جمهوری اسلامی اقدام موثری برای رهایی این افراد از زندان و یا حداقل گذراندن دوران محکومیت در زندان‌های ایران انجام نداده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در حال حاضر بیش از ۲۲۰ زندانی ایرانی در ۱۲ زندان مالزی  حضور دارند که از این تعداد حکم ۸۰ – ۷۰ نفر اعدام است.

همچنین به طور تقریبی بیش از ٣٠ زن ایرانی به اتهامات مختلف در زندان‌های مالزی و در شرایط بسیار بد و غیر انسانی به سر می‌برند.

متوسط سنی ایرانیان زندانی در مالزی حدود ۳۵ سال است و بیشتر آنان در دام باندهای قاچاق مواد مخدر گرفتار شده اند که ردی از خود برجای نمی گذارند.

شرایط زندانیان در مالزی بسیار سخت است و براساس آمار رسمی سال ۲۰۱۳ بیش از هشت هزار زندانی در این کشور شلاق خوردند که پنج هزار و ۹۶۸ نفر آنان خارجی بودند.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و بالطبع در زندان‌های مالزی، زندانیان به ویژه اتباع خارجی و زندانیان ایرانی نیز از این خطر مستثنی نیستند و در صورت عدم پیگیری مقامات مسئول ایرانی در امر مذاکره به منظور انعقاد معاهده استرداد مجرمان و انتقال محکومان، سلامت و جان زندانیان ایرانی در زندانهای مالزی به شدت تهدید می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید