نامه محمد صابرملکی فعال سیاسی بلوچ به رئیس قوه قضاییه؛ آیا نفس کشیدن برای من حرام است؟

محمد صابر ملکی فعال سیاسی بلوچ محبوس در زندان اردبیل در نامه ای به رئیس قوه قضاییه:
آیا نفس کشیدن برای من حرام است؟

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد صابرملکی فعال سیاسی بلوچ محبوس در زندان اردبیل در نامه ای به رئیس قوه قضاییه از وی پرسید: آیا نفس کشیدن برای من حرام است؟

محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در بند۷ امنیتی زندان اردبیل و همبند آقای عباس لسانی زندانی سرشناس آذربایجانی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه درخصوص عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین نسبت به شرایط نامساعد زندان اعتراض کرده است. آقای ملک رئیسی در این نامه با اشاره به برخورد نامناسب دادستان اردبیل نسبت به زندانیان سیاسی از ابراهیم رئیسی درخواست رسیدگی به وضعیتش را کرده است.

آقای ملک رئیسی در بخشی از این نامه نوشته است: “من به عنوان یک زندانی که محکوم به ۱۵ حبس سال شده‌ام و در حال سپری یازدهمین سال از مجازات تعیین شده ام هستم. حال باید بمیرم و نفس کشیدن برای من حرام است؟! آیا دادستانی که مدعی العموم است حق پرخاشگری و هتک حرمت من زندانی را دارد؟ آیا مجاز است که فتوای قتل من را صادر بکند؟ آیا اینجا سوالی مطرح نمیشود که برنامه ای برای سوء قصد به جان من و امثال من به بهانه ویروس کرونا تدارک دیده شده باشد؟”

روز یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ دادستان کل اردبیل در مراجعه به بند۷ امنیتی زندان اردبیل و پس از اطلاع از عنوان جرم صابر ملک رئیسی می گوید: نفس کشیدن زندانیان امنیتی و سیاسی نیز حرام است چه برسد به مرخصی آنها.
این مسئله باعث واکنش شدید آقای عباس لسانی فعال ملی مدنی آذربایجانی می شود که خطاب به دادستان می پرسند: “تعریف شما از امنیت ملی چیست؟ آیا آنهایی که برای احقاق حقوق ملتشان و برای آزادی مردم فعالیت می کنند، امنیت ملی را به خطر می اندازند؟و یا تعریف امنیت ملی همان امنیت شماها و اربابانتان و در معنای کلی امنیت حکومتیان می باشد؟
و در کمال ناباوری آقای طباطبایی می گوید: ” امنیت ما همان امنیت ملی است.”

عباس لسانی در ادامه می گویند اظهارات دادستان کل اردبیل در اصل موید این مسئله است که شماها به بهانه کرونا، قصد کشتن مخالفان سیاسی را دارید.

در پایان لازم به یادآوریست محمد صابر ملک رئیسی در ۲ مهر ۱۳۸۸ در سن ۱۷ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد. آقای ملک رئیسی هم اکنون ایام محکومیت خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید