توفیق محمودی فعال کارگری محبوس در زندان مرکزی سنندج آزاد شد

توفیق محمودی، فعال کارگری از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، توفیق محمودی،  فعال کارگری که طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسین سعیدی به یک سال حبس تعزیری محکوم‌شده بود از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

مأموران اداره اطلاعات سنندج در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، بدون در دست داشتن حکم قضایی آقای محمودی را در محل کارش بازداشت کرده بودند.

ماموران امنیتی این فعال کارگری اهل سنندج را پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده و بعد از ۴۵ روز بازجویی به زندان مرکزی سنندج منتقل می‌کنند.

جلسه بازپرس این فعال کارگری در شعبه‌ی دوم دادسرای انقلاب سنندج به ریاست قاضی موسی شاه گلدی آل باقر، برگزار و علیرغم صدور قرار وثیقه صد میلیون تومانی و تأمین میزان وثیقه از سوی خانواده، بازپرس پرونده از آزادی ایشان خودداری کرده بود.

روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، توفیق محمودی با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی سنندج در حالی آزاد شد که بە تحمل یک سال حبس تعزیری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسین سعیدی بابت اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی ایران» محکوم شده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید