محمد کاهکش زندانی سیاسی محبوس در زند ان اوین با عفو مشروط آزاد شد

محمد کاهکش, زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۱ زندان اوین پس از اعطای عفو مشروط از این زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۹ محمد کاهکش، ورزشکار زندانی محبوس در زندان اوین که به اتهاماتی چون توهین به مقدسات، توهین به رهبری و بنیانگذار انقلاب به ۱۸ سال حبس محکوم شده بود پس از اعطای عفو مشروط از این زندان آزاد شد.

محمد کاهکش، ورزشکار رشته زیبایی اندام، ۱۶مرداد ۱۳۹۶، بر اساس احضار وزارت اطلاعات از خوزستان به تهران رفت و توسط این نهاد دستگیر شد.

این ورزشکار به دلیل دریافت دعوتنامه از فدراسیون پرورش اندام اسرائیل بازداشت شد، وی ابتدا به زندان اوین و اوایل اسفندماه ۹۶ به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل گردید.

نامبرده ۱۰ روز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات زندان اوین، مورد بازجویی ماموران امنیتی قرار گرفت و پس از آن، اوایل شهریورماه ۹۶، به شعبه ۱ دادسرای مقدسی اوین احضار شد و مورد بازجویی بازپرس پرونده اش، “علی قناعتکار” قرار گرفت و سپس به بند ۷ زندان اوین سالن ۱۲، منتقل شد.

همکاری ورزشی با رژیم صهیونیستی، تبلیغ به نفع رژیم صهیونیستی، توهین به رهبری و توهین به مقدسات اسلامی، از اتهاماتی است که در آن جلسه دادگاه به وی تفهیم اتهام شد.

از محمد کاهکش زمانی که در بند ۷ زندان اوین بود خواسته شد، تکذیبیه ای بنویسد و اعلام کند که او در زندان نیست و بازداشت او بخاطر مسائل ورزشی دروغ است، اما محمد کاهکش درخواست آن ها را رد کرد و گفت تا زمان آزادی به اعتراض خود ادامه خواهد داد.

نهایتاً محمد کاهکش، سه شنبه ۲۲ خرداد ۹۷، در دادگاه، به ریاست قاضی “صلواتی” و نماینده دادستان “وزیری” به ۱۸ سال زندان محکوم شده بود و هم اکنون با عفو مشروط آزاد شده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید