پرونده جدید رضوانه احمد خانبیگی به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شد

پرونده دوم رضوانه احمد خانبیگی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین به شعبه ۲۶ دادگاه تجدید نظر فرستاده شد. رضوانه احمدخانبیگی در ۱۹ دی‌ماه ۹۷ در تهران بازداشت و در پرونده دوم که برای وی در زندان ساخته شده به ۶ سال حبس محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رضوانه احمد خانبیگی در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸، بر اساس حکم صادر شده از سوی قاضی عموزاد، رئیس شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران در پرونده جدیدی که علیه وی در زندان ساخته شده با اتهامات جدید مطرح شده از سوی اداره اطلاعات سپاه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

اتهامات مطرح شده برای این فعال مدنی در پرونده دوم ، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» عنوان شده است. بنا به منبع مطلع، این پرونده برای بررسی مجدد و تایید حکم به شعبه ۲۶ دادگاه تجدید نظر فرستاده شده است.

رضوانه احمد خانبیگی پیش تر در پرونده ای از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری، با اتهاماتی یکسان به ۴ سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

این فعال مدنی در حال سپری کردن دوران حبس خود در بند دو الف زندان اوین است، و با توجه با شیوع ویروس مرگبار کرونا از داشتن حق مرخصی محروم مانده است.

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید